Page 184 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 184
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

signed, which focused on the need for clearer learning objectives in the
teaching of Slovene, as well as a renewed online platform SMeJse - Slovene
as a Minority Language with over 230 learning activities, and a collection
of nine interactive teaching units entitled Rastoča slovenščina (Eng. Grow-
ing Slovene) for preschools, primary schools, lower and upper secondary
schools with Slovene as the language of instruction in Italy.
Key words: distance learning, schools with Slovene as the language of in-
struction in Italy, Slovene language teaching, teaching materials, teaching
units, teacher training

Pandemična edukacija: izkušnje in doživljanje šolanja
na daljavo pri učencih in dijakih v Sloveniji
Nika Šušterič, Veronika Tašner, Katja Koren Ošljak, Tanja Oblak Črnič
Naša življenja so se zaradi pandemije koronavirusa radikalno spremenila,
približno enako radikalno pa se je spremenilo tudi šolstvo. Znašlo se je v
položaju, ki ga do sedaj še nismo poznali: šole so se zaprle in izobraževanje
se je za več mesecev preneslo na daljavo, pri tem so ključno vlogo odigrale
sodobne tehnologije in mediji. Raziskave, ki naslavljajo šolanje na daljavo,
kažejo, da so se različni akterji pedagoškega procesa na spremenjene po-
goje odzivali različno. Prav tako pa je šolanje na daljavo prinašalo drugač-
ne posledice in učinke za različne skupine akterk pedagoškega procesa. Pri
projektu Medijski repertoarji mladih (MRM) se v dialogu med medijski-
mi in edukacijskimi študijami sprašujemo predvsem, kako se mediji in so-
dobne digitalne tehnologije umeščajo v vsakdan osnovnošolcev in dijakov.
Posebno pozornost v projektu namenjamo vprašanju apropriacije tehnolo-
gij v šolah. Ker sta bila v času karantene šolanje in pouk v celoti izvedena na
daljavo, se v prispevku s pomočjo rezultatov študije sprašujemo, kako so se
na spremembe, rutine in zahteve novega šolskega vsakdana odzvali učenci
in dijaki slovenskih šol. Z izvedbo skupinskih polstrukturiranih intervju-
jev z osnovnošolci in dijaki bomo v pričujočem prispevki skušali pokazati,
kje učenci vidijo ključne transformacije novega šolskega vsakdana, kako so
se nanje prilagajali in kaj jih je pri tem oviralo oz. spodbujalo, v razpravi pa
se bomo na ozadju izkušenj mladih dotaknili tudi vprašanja, kako je šola-
nje na daljavo poseglo v nekatere ključne vidike edukacije.
Ključne besede: šolanje na daljavo, šolanje v času pandemije covid-19, kvali-
tativno raziskovanje, izkušnje učencev in dijakov

184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189