Page 186 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 186
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

Skype ipd.). Vzorec je sestavljalo 465 študentov različnih slovenskih uni-
verz, od katerih jih 39,6 % obiskuje Ekonomsko fakulteto, 33,3 % ­Fakulteto
za turizem, 20,5 % Fakulteto za varnostne vede, 6,6 % Filozofsko ­fakulteto
in preostanek ostale fakultete. V raziskavo je bilo vključenih 61,8 % štu-
dentk in 38,2 % študentov. Raziskovali smo povezanost spola, univerze pou-
čevanja, fakultete poučevanja, uporabljenih informacijskih tehnologij med
poučevanjem na daljavo, samooceno poznavanja orodij za poučevanje na
daljavo, oceno tehnik in pristopov predavateljev, prilagoditev vsebin, upo-
rabljene tehnike in pristope, vsebine, ki so jih anketirani študenti sloven-
skih univerz poslušali med poučevanjem na daljavo, in stališča anketiranih
študentov slovenskih univerz do orodij za poučevanje na daljavo. Iz rezul-
tatov je razvidno, da so anketirani študenti v povprečju približno polovi-
co pedagoških ur spremljali na daljavo in da so svoje poznavanje uporabe
tehnologij za učenje TJS na daljavo označili pozitivno. Pozitivno so oceni-
li tudi metode in pristope poučevanja visokošolskih predavateljev ter pri-
laganje pouka TJS. Anketirani študenti Univerze v Ljubljani (UL) so prila-
goditev predavateljev ocenili bolje kot študenti ostalih slovenskih univerz.
Pojavile so se tudi razlike med anketiranimi, ki ne prihajajo z UL, in ostali-
mi študenti. Poučevalni pristop, pri katerem so bile zaznane največje razli-
ke v stališčih študentov, je pristop CLIL. Zaključujemo, da je priporočljivo,
da se pridobi vpogled v stališča študentov, da se lahko izoblikuje primer-
na in poenotena strategija prilagajanja poučevalnih metod v času izrednih
razmer, da se enako kvalitetni pristopi poučevalnih spletnih metod obliku-
jejo tudi za socialno šibkejše študente in študente s posebnimi potrebami.
Ključne besede: epidemija SARS-CoV-2, orodja za poučevanje na daljavo,
stališča, tuji jezik stroke, univerzitetni študenti

University students' attitudes towards distance learning
tools and distance foreign language learning and teaching
during the Covid-19 epidemic
Eva Podovšovnik, Tilen Smajla
This paper presents the results of a quantitative research into university
students' attitudes towards the use of digital tools for distance learning and
teaching of foreign language for special purposes (LSP) during the COV-
ID-19 pandemic, when all pedagogical activities moved from classrooms
and lecture halls to various online platforms (Zoom, Microsoft Teams,
Skype, etc.). The sample consisted of 465 students from different Slovenian
universities, 39.6% of whom attended the Faculty of Economics, 33.3% the

186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191