Page 167 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 167
pr iložnosti in izzivi profesionalnega učenja in sodelovanja r avnateljev v sloveniji

tivno vključujejo v razprave o učenju in poučevanju, spremljajo medna-
rodni razvoj, trende in usmeritve na področju učenja in poučevanja ter se
vključujejo v oblike profesionalnega učenja in sodelovanja, ki temeljijo na
kritičnem vrednotenju in refleksiji.

4.2.2 Pogostost sodelovanja ravnateljev v aktivnostih
profesionalnega učenja in sodelovanja z drugimi ravnatelji
Večina ravnateljev (72,7 %) izmed navedenih aktivnosti profesionalnega
učenja in sodelovanja najpogosteje aktivno deli svoje znanje ter izkušnje
z drugimi ravnatelji. Približno dve tretjini jih (zelo) pogosto aktivno sode-
luje v različnih skupnostih ravnateljev, podoben odstotek jih tudi ocenjuje,
da (zelo) pogosto aktivno sodelujejo z drugimi ravnatelji za izboljšanje svo-
je prakse vodenja v vzgojno-izobraževalnih zavodih.

Aktivno sodelujem v kolegialnih presojah drugih šol 19,5 50,8
(vzajemno svetovanje, zunanje evalvacije, presoje, ...). 23,4
23,4 38,3
Skupaj z drugimi ravnatelji ustvarjam priporočila in gradiva
za podporo vodenju šol. 16,4 39,8
16,4 36,7
Skupaj z drugimi ravnatelji akcijsko raziskujem vodenje šol. 36,7

Nudim pomoč novoimenovanim ravnateljem (npr. v 42,2
regijskem aktivu, programu, sosednji šoli...).
50
Dajem pobude in skupaj z drugimi ravnatelji razvijam nove
pristope k vodenju šol. 7 66,4
68,8
Z drugimi ravnatelji izmenjujem, preizkušam in nadgrajujem 10,9 72,7
primere iz prakse vodenja šole.
70 80
Aktivno sodelujem z drugimi ravnatelji za izboljšanje svoje
prakse vodenja v šolah.

Aktivno sodelujem v različnih skupnostih ravnateljev (npr.
Združenja ravnateljev, regijski aktivi, ...).

Aktivno delim svoje znanje in izkušnje z drugimi ravnatelji. 7,1

0 10 20 30 40 50 60 90 100

(Zelo) pogosto Včasih Nikoli oz. redko

Slika 3: Pogostost sodelovanja ravnateljev v aktivnostih profesionalnega učenja
in sodelovanja z drugimi ravnatelji

Ravnatelji tudi poročajo, da manj pogosto skupaj z drugimi ravnatelji
akcijsko raziskujejo vodenje ter ustvarjajo priporočila in gradiva v podpo-
ro vodenju vzgojno-izobraževalnih zavodov. Kar polovica ravnateljev niko-
li ali le redko sodeluje v kolegialnih presojah drugih zavodov.

167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172