Page 164 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 164
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

− praksa profesionalnega učenja in sodelovanja strokovnih delav-
cev;

− profesionalno učenje in sodelovanje ravnateljev;
− izzivi vodenja profesionalnega učenja in sodelovanja ter
− demografska vprašanja.

Vprašanja za fokusne skupine z ravnatelji smo oblikovali na podlagi
preliminarnih rezultatov kvantitativne analize podatkov iz vprašalnikov, s
čimer smo želeli pridobiti poglobljen vpogled v raziskovalni problem s per-
spektive ravnateljevega vodenja. Oblikovali smo šest vprašanj (s podvpra-
šanji), ki izhajajo iz prvih treh vsebinskih sklopov vprašalnika.

V prispevku se osredotočamo na področje profesionalnega učenja in
sodelovanja ravnateljev, ki zajema profesionalno učenje in sodelovanje rav-
nateljev na ravni ravnateljske skupnosti, aktivnosti profesionalnega sode-
lovanja in učenja ravnateljev na ravni posameznika, aktivnosti profesio-
nalnega sodelovanja in učenja ravnateljev skupaj z drugimi ravnatelji ter
skupaj z drugimi deležniki, ter na izzive, ki so jih ravnatelji navedli na teh
področjih.

K reševanju vprašalnika smo povabili vse ravnatelje vrtcev, osnovnih
in srednjih šol, glasbenih šol in dijaških domov v Sloveniji, ki so v bazi po-
datkov Šole za ravnatelje. Po e-pošti smo 808 ravnateljem poslali vabilo, ki
je vsebovalo povezavo do spletnega vprašalnika, oblikovanega v spletnem
orodju 1ka. Podatke smo zbirali od drugega tedna maja 2021 do tretjega
t­edna junija 2021.

K sodelovanju v fokusnih skupinah smo povabili vzorec ravnateljev in
s seznama, ki smo ga uporabili za pošiljanje vabil k sodelovanju pri vprašal-
nikih, in sicer 16 ravnateljev vrtcev (izbran je bil vsak trinajsti iz seznama),
47 ravnateljev osnovnega šolstva (izbran je bil vsak deveti) in 28 ravnateljev
srednjega šolstva (izbran je bil vsak deveti). Fokusne skupine so bile izvede-
ne v drugi polovici oktobra 2021 preko spletne platforme Zoom.

Pridobljene kvantitativne podatke iz vprašalnikov smo obdelali s sta-
tističnim programom SPSS (različica 27). Poleg frekvenčnih analiz smo pri
obdelavi podatkov uporabljali tudi osnovne deskriptivne statistične anali-
ze.

Podatke, pridobljene preko fokusnih skupin z ravnatelji, smo analizi-
rali s pomočjo usmerjene analize vsebine, saj smo pri analizi izhajali iz re-
zultatov kvantitativnega dela naše raziskave.

164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169