Page 165 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 165
pr iložnosti in izzivi profesionalnega učenja in sodelovanja r avnateljev v sloveniji

4 Rezultati

4.1 Profesionalno učenje in sodelovanje v ravnateljski skupnosti

Ravnatelji ocenjujejo, da trditve o njihovem profesionalnem učenju in so-
delovanju v ravnateljski skupnosti v večji meri držijo (M = 3,88; SD = 0,52).
Največji odstotek (90,1 %) jih tako ocenjuje, da sta temeljni vrednoti sode-
lovanja med ravnatelji zaupanje in medsebojno spoštovanje ter da ravnate-
lji svoje znanje in izkušnje pogosto izmenjujejo z drugimi ravnatelji. Veli-
ka večina ravnateljev (86,9 %) se strinja, da so odnosi med njimi kolegialni
in odražajo zavezanost prizadevanjem za izboljšave. Hkrati velika večina
meni, da se ravnatelji zavedajo, da se vodenja zavoda ne da razvijati brez so-
delovanja z drugimi ravnatelji (86,2 %).

Po drugi strani manj kot polovica ravnateljev (45 %) ocenjuje, da so-
delujejo pri pripravi in oblikovanju sistemskih predlogov ter rešitev. Dob-
ra polovica ravnateljev (55,7 %) pa ocenjuje, da pogosto skupaj analizirajo
različne podatke, da bi ovrednotili kakovost vodenja pedagoške dejavnosti.

Ravnatelji pogosto sodelujemo pri pripravi in oblikovanju sistemskih 12,9 45
predlogov in rešitev. 8,4 55,7
58,5
Ravnatelji pogosto skupaj analiziramo različne podatke, da bi 11,5 64,6
ovrednotili kakovost vodenja pedagoške dejavnosti. 6,9 71,8
Profesionalno sodelovanje ravnateljev je najpogosteje 5,3 74,6
osredotočeno na razvoj vodenja pedagoške dejavnosti. 4,6 75,6
4,6 78,6
Ravnatelji pogosto skupaj oblikujemo strokovne rešitve za izzive v 4,6 80,2
praksi vodenja posameznih šol. 3,9 85,5
1,5 86,2
Ravnatelji pogosto sodelujemo v reflektivnih pogovorih, v katerih 0 86,9
razvijamo in izmenjujemo novo znanje in spretnosti za vodenje. 0 90,1
2,3 90,1
Ravnatelji pogosto skupaj kritično razmišljamo o tem, kako čim 0
bolje izkoristiti naše skupno znanje in spretnosti.

Ravnatelji se učimo sodelovalnega in timskega dela.

V sistemu obstajajo različne možnosti za skupno učenje in
profesionalno sodelovanje ravnateljev.

Ravnatelji se počutimo varne pri iskanju nasvetov pri drugih
ravnateljih.

Ravnatelji se zavedamo, da se vodenja šole ne da razvijati brez
sodelovanja z drugimi ravnatelji.

V razpravah med ravnatelji se odraža spoštovanje različnih idej.

Odnosi med ravnatelji so kolegialni in odražajo zavezanost
prizadevanjem za izboljšave.

Ravnatelji svoje znanje in izkušnje pogosto izmenjujemo z drugimi
ravnatelji.

Temeljni vrednoti sodelovanja med ravnatelji sta zaupanje in
medsebojno spoštovanje.

0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

(Popolnoma) drži Niti niti (Sploh) ne drži

Slika 1: Ravnateljeva ocena profesionalnega učenja in sodelovanja v ravnateljski skupnosti

165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170