Page 168 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 168
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

4.2.3 Pogostost sodelovanja ravnateljev v aktivnostih
profesionalnega učenja in sodelovanja z drugimi deležniki
Ravnatelji poročajo, da najpogosteje (77,5 %) sodelujejo z družinami in s
starši. Manj pogosto je sodelovanje z različnimi zunanjimi strokovnjaki in
institucijami za izboljšanje kakovosti vodenja, saj o tem poroča le dobra po-
lovica ravnateljev.
Poleg tega se ravnatelji redkeje vključujejo tudi v različne oblike med-
narodnega sodelovanja ter sodelovanja s predstavniki šolskega sistema.

14,6
Tvorno prispevam k sistemskim rešitvam na področju vodenja.

41,6

Vključujem se v različne oblike sodelovanja s predstavniki 24,6
šolskega sistema (npr. MIZŠ, predmetne komisije, …). 33,9

Dejavno se vključujem v različne oblike mednarodnega 28,5
sodelovanja, s katerimi dosegamo razvojne cilje šole. 38,5

Sodelujem s strokovnjaki iz širšega gospodarskega in 32,3
družbenega okolja. 23,1

Vključujem se v izvajanje različnih dejavnosti javnih zavodov s 36,9
področja šolstva (projekti, izvedba usposabljanj, mentorstva, 23,9

svetovanja, ....). 53,1
10
Za izboljšanje kakovosti svojega vodenja sodelujem z
različnimi zunanjimi strokovnjaki in institucijami.

Sodelujem z družinami, starši. 77,5

3,9

(Zelo) pogosto 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
Včasih Nikoli oz. redko

Slika 4: Pogostost sodelovanja ravnateljev v aktivnostih profesionalnega učenja
in sodelovanja z drugimi deležniki

4.3 Profesionalno učenje in sodelovanje ravnateljev v praksi
Eden izmed glavnih poudarkov v odgovorih ravnateljev v fokusnih skupi-
nah je zavedanje pomena vseživljenjskega učenja, skrbi zase in različnih po-
treb v različnih fazah oz. obdobjih ravnateljevanja. Tako npr. navajajo, da
se ravnatelji »učimo vsak dan, povsod. Iz povsod, kjer kaj najdeš, prebereš,
potegneš nekaj zase in za svoj razvoj, če je seveda dobro in kvalitetno.« Pri
tem poudarjajo, da se »ravnatelj mora učiti skozi vso svojo poklicno karie-
ro.« Gre namreč za »celotno paleto različnih stvari, ki me zanimajo, hkra-
ti pa gre za neko obdobje, ko nekaj rabim.« In: »Ko prideš v šolo, delaš čisto
druge stvari, kot pa kar smo študirali, žal. In da prideš noter, rabiš en man-

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173