Page 159 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 159
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-343-1.159-175

Priložnosti in izzivi profesionalnega učenja
in sodelovanja ravnateljev v Sloveniji

Mateja Brejc, Mihaela Zavašnik, Ana Mlekuž

1 Uvod

Kakovostno vodenje vzgojno-izobraževalnega zavoda je pomemben de-

javnik pri oblikovanju celotnega okolja, v katerem poteka učenje in pouče-
vanje. Ker se vloge in naloge ravnateljev in strokovnih delavcev nenehno ter
hitro spreminjajo in je ravnateljevo vodenje eden ključnih vzvodov profe-
sionalnega učenja strokovnih delavcev, se mora vzporedno učinkovito ure-
sničevati, izboljševati in spreminjati tudi profesionalno učenje ravnateljev.
Prispevek je del širše raziskave Vodenje in praksa profesionalnega učenja in
sodelovanja v vrtcih in šolah (Brejc et al., 2022 - v tisku), katere namen je bil
ugotoviti, kako se ravnatelji in strokovni delavci učijo in profesionalno so-
delujejo, kakšna je dobra praksa in s katerimi izzivi se soočajo. V prispevku
se osredotočamo le na izsledke, ki se nanašajo za ravnateljevo učenje in so-
delovanje. Glavni namen prispevka je predstaviti, kako se ravnatelji vzgoj-
no-izobraževalnih zavodov profesionalno učijo in sodelujejo med sabo in z
drugimi deležniki ter s kakšnimi izzivi se pri tem srečujejo.

2 Profesionalno učenje in sodelovanje ravnateljev v tujini
in Sloveniji

V ospredju raziskovanja profesionalnega učenja in sodelovanja ravnateljev
sta v svetu, podobno kot pri strokovnih delavcih, predvsem vsebina in na-
čin (glej npr. Davis et al., 2020; Eger et al., 2017; Davis in Darling-Ham-

159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164