Page 143 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 143
zagotavljanje socialne vključenosti v izobr aževanju na podlagi dobr ih pr aks ...

Predlog: Preučiti možnost vzpostavljanja multiprofesionalnih timov na šolah
Po vzoru dobre prakse TEIP bi bilo v slovenskem kontekstu smisel-

no preučiti možnosti vzpostavljanja multiprofesionalnih timov na šolah
(npr. psiholog, socialni delavec in socialni mediator – posameznik iz lokal-
ne skupnosti ali ranljive skupine), ki bi skrbeli za celostno obravnavo učen-
cev in podporo ter povezovanje med šolo in lokalno skupnostjo. Pri tem bi
bilo treba na ravni različnih deležnikov odpreti razpravo, kako udejanji-
ti predlog v praksi (npr. multiprofesionalni timi so lahko vzpostavljeni (le)
na šolah z večjim številom učencev iz ranljivih skupin) (Peras et al., 2021).
Predlog: Oblikovanje nacionalnega repozitorija za medinstitucionalno iz-
menjavo dobrih praks in drugih vsebin na področju zagotavljanja socialne
vključenosti

Projekt STAIRS temelji na prostodostopnih dobrih praksah irskega
in portugalskega izobraževalnega sistema. Dobre prakse ponujajo vpog-
led v načrtovanje in delovanje različnih pristopov k zagotavljanju socialne
vključenosti. Glede na izkušnje iz projekta STAIRS, bi bilo tudi v Sloveni-
ji smiselno pripraviti nacionalni repozitorij dobrih praks po zgledu portala
ESLplus. Objavljanje na repozitoriju bi bilo omogočeno deležnikom na raz-
ličnih ravneh izobraževalnega sistema, za ustreznost in kakovost vsebin pa
bi lahko skrbel strokovni odbor ali odgovorni urednik (Peras et al., 2021).

5 Diskusija
V pričujočem prispevku smo se osredinili na teoretska izhodišča preno-
sa dobrih praks iz drugih izobraževalnih sistemov oz. nacionalnih konte-
kstov in le-ta ponazorili z glavnimi izsledki projekta STAIRS, ki temelji na
prenosu dobrih praks Irske in Portugalske na področju socialne vključeno-
sti v izobraževanju. V članku smo izhajali iz dveh izhodišč: procesu preno-
sa dobrih praks, ki temelji na seznanitvi z javnimi politikami drugih držav.
s katerimi naslavljajo konkreten izziv (npr. zagotavljanje socialne vključe-
nosti učencev z nizkim SES). in sodelovanju med raznolikimi deležniki pri
oblikovanju javnih politik v državi, kamor želimo dobro prakso prenesti.
Pri tem so nam bile v oporo glavne ugotovitve iz študijskih obiskov projek-
ta STAIRS in konkretni predlogi, ki na štirih prioritetnih področjih pona-
zarjajo, kako zagotavljati (še) večjo socialno vključenost učencev z nizkim
SES v Sloveniji. Ta prioritetna področja so: inkluzivna naravnanost in ob-
čutljivost na socialno vključenost, identifikacija in podpora učencem z niz-
kim SES, opolnomočenje učiteljev ter sodelovanje in povezovanje različnih
deležnikov.

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148