Page 142 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 142
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

vanja in/ali nadgrajevanja kompetenc učiteljev na področju poučevanja te-
meljnih spretnosti, kot sta bralna in matematična pismenost (Peras et al.,
2021).
Predlog: Raziskati zastopanost vsebin o socialni vključenosti v študijskih pro-
gramih za bodoče učitelje

Predvsem iz irskih dobrih praks (npr. DEIS, TED) je razvidno, da je
bodoče učitelje treba opremiti z ustreznimi kompetencami, s pristopi dela
in strategijami za učinkovito delo z raznolikimi skupinami učencev. Le-to
zahteva vpetost vsebin socialne vključenosti na vseh ravneh izobraževanja
učiteljev, vključno s programi začetnega izobraževanja na prvi in drugi bo-
lonjski stopnji. Na tej podlagi je v Sloveniji smiselno premisliti in preučiti
zastopanost vsebin o socialni vključenosti v študijskih programih za bodo-
če učitelje in dodajanje vsebin v le-te (Peras et al., 2021).

4.2.4 Sodelovanje, povezovanje različnih deležnikov
Predlog: Preučiti možnost vzpostavljanja mrež med šolami, univerzami in
raziskovalnimi zavodi z namenom odzivanja na izzive socialne vključenosti

Dobra praksa TED naslavlja mehanizme medinstitucionalnega po-
vezovanja med univerzami in javno-raziskovalnimi zavodi ter šolami za
odzivanje na specifično problematiko šol (npr. skrb za duševno zdravje
učencev z nizkim SES). Znotraj iniciative se oblikujejo delovni timi, ki na
podlagi analize stanja na šolah razvijejo ustrezno intervencijo, najpogoste-
je v obliki programa za profesionalni razvoj učiteljev ali vsebin za učence.
Na tej podlagi je v slovenskem kontekstu smiselno preučiti, kako bi podob-
no povezovanje udejanjili na sistemski ravni v Sloveniji (Peras et al., 2021).
Predlog: Uvedba mobilnega strokovnega delavca na domu za povezovanje
šole in domačega okolja

Na Irskem v okviru DEIS delujejo t. i. HSCL-koordinatorji (ang. Home
School Community Liason) – učitelji, ki učencem nudijo podporo na domu
in predstavljajo povezavo med šolo ter domačim okoljem. Glede na irski
izobraževalni model mobilni strokovni delavec pokriva različna področ-
ja dela (učna pomoč, psihosocialna podpora, krepitev bralnih kompetenc
ipd.). Iz tega izhaja predlog, da bi se tudi v Sloveniji lahko sistemsko pod-
prlo delovanje primerljivega profila strokovnih delavcev v učenčevem do-
mačem okolju (npr. učitelj, psiholog, socialni delavec ali drug ustrezen pro-
fil). Mobilni strokovni delavec bi bil pristojen za občasno, a kontinuirano
delo na učenčevem domu in bi v delo lahko vključeval tudi starše (Peras et
al., 2021).

142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147