Page 146 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 146
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

na izmenjava izkušenj in dobrih praks med državami, ki jo Evropska ko-
misija spodbuja s številnimi projekti, kot je projekt Erasmusa+ STAIRS, ki
smo mu v prispevku namenili posebno pozornost s teoretsko osmislitvijo
ter ponazoritvijo procesa in možnih vsebin prenosa dobrih praks Irske in
Portugalske v slovenski izobraževalni prostor. Upoštevajoč univerzalnost
predstavljenih teoretskih izhodišč ter širino področja socialne vključenosti
v izobraževanju prispevek predstavlja na podatkih temelječe uvide v pred-
nosti in izzive prenosa dobrih praks na tem pomembnem področju izobra-
ževalnih politik. Pri tem izpostavlja, da je za socialno vključenost najran-
ljivejših skupin potreben vključujoč pristop tudi v samem procesu prenosa,
oblikovanja in izvajanja politik. Socialne vključenosti namreč ni mogoče
razumeti kot normativno kategorijo, temveč kot vrednoto, ki jo pri svojem
delu, ob zavedanju odgovornosti do najranljivejših skupin v družbi, mislijo
in udejanjajo vsi relevantni akterji.

Literatura
Amor, Antonio M., Mayumi Hagiwara, Karrie A. Shogren, James R. Thomp-

son, Miguel Ángel Verdugo, Kathryn M. Burke in Virginia Aguayo. 2019.
“International Perspectives and Trends in Research on Inclusive Educati-
on: A Systematic Review.” International Journal of Inclusive Education 23
(12): 1277–95. https://doi.org/10.1080/13603116.2018.1445304.
Ansell, Christopher in Jacob Torfing. 2014. »Collaboration and Design: New
Tools for Public Innovation.« In Public Innovation through Collaborati-
on and Design, 19–36. Routhledge.
Büchs, Milena. 2003. »Methodological and Conceptual Issues in Researching
the Open Method of Coordination.« Cross-National Research Papers 7
(1).
Burns, Tracey, Florian Köster in Marc Fuster. 2016. Education Governance in
Action: Lessons from Case Studies. Educational Research and Innovati-
on. OECD. https://doi.org/10.1787/9789264262829-en.
Cankar, Gašper. 2020. Pravične možnosti izobraževanja v Sloveniji popula-
cijska raziskava o učencih s posebnimi potrebami, priseljencih in njiho-
vim socialno-ekonomskim statusom v povezavi z dosežki v šoli. Ljublja-
na: Državni izpitni center. https://www.ric.si/knjiznica/.
Cankar, Gašper, Matevž Bren in Darko Zupanc. 2017. Za večjo pravičnost šol-
skega sistema v Sloveniji (analize povezav dosežkov učenk in učencev s so-
cialnimi, kulturnimi, ekonomskimi in regionalnimi značilnostmi učenk

146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151