Page 136 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 136
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

3.1.3 Postopek in analize
V projektu je bilo uvodoma pripravljeno poročilo o stanju socialne vklju-
čenosti v izobraževanju za dve izbrani ciljni skupini v Sloveniji (Vidmar
et al., 2020), učence z nizkim SES in učence s posebnimi potrebami, ki je
opredelilo nacionalne izzive in vprašanja, na katere smo skušali pridobiti
odgovore iz dobrih praks Irske in Portugalske. Sledilo je oblikovanje naci-
onalne skupine v projektu STAIRS, ki je bila sestavljena iz članov projek-
tnih partnerjev (Pedagoški inštitut, Center RS za poklicno izobraževanje)
ter zunanjih strokovnjakov, ki se pri svojem delu srečujejo z raznolikimi iz-
zivi zagotavljanja vključenosti v izobraževanju (akademski profesor, uči-
telj, svetovalni delavec, vodja oddelka za delo s ciljno skupino). Nacional-
na skupina se je udeležila spletnih študijskih obiskov in analizirala dobre
prakse Irske ter Portugalske z namenom oblikovanja predlogov za sloven-
ski izobraževalni sistem. Skupina je pripravila Nacionalni prilagoditveni
načrt projekta STAIRS, ki podrobneje opredeljuje metodologijo in predlo-
ge (Peras et al., 2021).

Na spletnih študijskih obiskih je bil vsak član nacionalne skupine
vključen v samostojen učni proces. Po koncu študijskih obiskov so bile iz-
peljane glavne ugotovitve, ki so nastale na podlagi analize učnih dnevni-
kov in vprašalnikov za samorefleksijo vseh sodelujočih v nacionalni skupi-
ni (eden izmed raziskovalcev je analiziral učne dnevnike in vprašalnike za
samorefleksijo ter izpeljal nacionalne ugotovitve na podlagi skupnih tem).
Nacionalne ugotovitve, izhajajoč iz študijskih obiskov, so bile potrjene na
delovnem sestanku nacionalne skupine.

Po študijskem obisku so bile analizirane relevantne študije primerov
dobrih praks (za podrobnosti glejte Peras et al., 2021). Iz dobrih praks so
bili izpeljani ključni elementi, ki bi bili lahko uporabljeni za nadaljnje pro-
jekte, iniciative in politike v Sloveniji. Na njihovi podlagi so izpeljani pred­
logi za slovenski izobraževalni prostor, ki so predstavljeni v razdelku Re-
zultati.

4 Rezultati
Rezultati so v pričujočem prispevku so razdeljeni na dva dela glede na iz-
sledke projekta STAIRS. V prvem delu se osredinjamo na glavne ugoto-
vitve, izhajajoč iz dobrih praks Irske in Portugalske na področju zago-
tavljanja socialne vključenosti v izobraževanju. V drugem delu navajamo
predloge za zagotavljanje (še) večje socialne vključenosti v slovenskem izo-

136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141