Page 135 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 135
zagotavljanje socialne vključenosti v izobr aževanju na podlagi dobr ih pr aks ...

in objavljena na portalu ESLplus2 ter predstavljena na spletnih študijskih
obiskih.

3.1.2 Pripomočki

Z namenom spodbujanja in poglabljanja učnega procesa iz dobrih praks
Irske in Portugalske so bili v projektu uporabljeni različni pripomočki, ki
jih lahko razdelimo v tri skupine: študije primerov, vprašalniki za samo-
refleksijo in učni dnevniki. Pripomočki so namenjeni spodbujanju proce-
sa učenja iz dobrih praks in oblikovanju predlogov za prilagoditev le-teh v
nacionalnem prostoru.

Študije primerov dobrih praks. Dobre prakse so v obliki študij prime-
rov oblikovane na podlagi enotne predloge, ki vključuje naslednje skupne
točke: (1) kontekst dobre prakse, (2) glavne značilnosti izzivov, naslovljenih
z dobro prakso, in opis ciljne skupine za izvedbo dobre prakse, (3) dejav-
niki uspeha in procesi, (4) vpliv sprejetih ukrepov, (5) glavne lekcije dobre
­prakse in (6) potrebna sredstva za izvedbo dobre prakse. Uporabljena pred­
loga omogoča identificiranje bistvenih sestavnih delov in virov za načrto-
vanje implementacije podobnega projekta, iniciative ali nacionalne politi-
ke.

Vprašalnik za samorefleksijo. Namenjen je osmišljanju novousvojene-
ga znanja iz predstavljenih dobrih praks in povezovanju tega znanja z ob-
stoječim profesionalnim delom udeleženca študijskih obiskov. Vprašalnik
vključuje tako postavke na petstopenjski Likertovi lestvici (primer postav-
ke: »Ali mislite, da je študijski obisk spremenil vašo miselnost o sodeloval-
nih pristopih, ki naslavljajo socialno izključenost in izobraževalno prikraj-
šanost?«) kot tudi postavke odprtega tipa, na katere je treba odgovoriti s
sestavkom (primer postavke: »Kako mislite, da lahko znanje in izkušnje iz
študijskih obiskov uporabite pri prihodnjem delu v svoji organizaciji? Ka-
tera so ključna sporočila?«).

Učni dnevnik. Učni dnevniki so namenjeni povzemanju učnega pro-
cesa po izvedenih študijskih obiskih. Vključujejo ugotovitve, razmisleke in
izkušnje vsakega posameznika o predstavljenih primerih dobrih praks na
študijskih obiskih. Udeleženci odgovarjajo na postavke odprtega tipa. Pri-
mer postavk v dnevniku: »Katera ključna dejstva o dobri praksi sem se na-
učil?« in »Kaj so bili moji uvodni vtisi o dobri praksi?«.

2 Dobre prakse so zbrane na sledeči povezavi: https://eslplus.eu/.

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140