Page 135 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 135
zagotavljanje socialne vključenosti v izobr aževanju na podlagi dobr ih pr aks ...
in objavljena na portalu ESLplus2 ter predstavljena na spletnih študijskih
obiskih.
3.1.2 Pripomočki
Z namenom spodbujanja in poglabljanja učnega procesa iz dobrih praks
Irske in Portugalske so bili v projektu uporabljeni različni pripomočki, ki
jih lahko razdelimo v tri skupine: študije primerov, vprašalniki za samo-
refleksijo in učni dnevniki. Pripomočki so namenjeni spodbujanju proce-
sa učenja iz dobrih praks in oblikovanju predlogov za prilagoditev le-teh v
nacionalnem prostoru.
Študije primerov dobrih praks. Dobre prakse so v obliki študij prime-
rov oblikovane na podlagi enotne predloge, ki vključuje naslednje skupne
točke: (1) kontekst dobre prakse, (2) glavne značilnosti izzivov, naslovljenih
z dobro prakso, in opis ciljne skupine za izvedbo dobre prakse, (3) dejav-
niki uspeha in procesi, (4) vpliv sprejetih ukrepov, (5) glavne lekcije dobre
prakse in (6) potrebna sredstva za izvedbo dobre prakse. Uporabljena pred
loga omogoča identificiranje bistvenih sestavnih delov in virov za načrto-
vanje implementacije podobnega projekta, iniciative ali nacionalne politi-
ke.
Vprašalnik za samorefleksijo. Namenjen je osmišljanju novousvojene-
ga znanja iz predstavljenih dobrih praks in povezovanju tega znanja z ob-
stoječim profesionalnim delom udeleženca študijskih obiskov. Vprašalnik
vključuje tako postavke na petstopenjski Likertovi lestvici (primer postav-
ke: »Ali mislite, da je študijski obisk spremenil vašo miselnost o sodeloval-
nih pristopih, ki naslavljajo socialno izključenost in izobraževalno prikraj-
šanost?«) kot tudi postavke odprtega tipa, na katere je treba odgovoriti s
sestavkom (primer postavke: »Kako mislite, da lahko znanje in izkušnje iz
študijskih obiskov uporabite pri prihodnjem delu v svoji organizaciji? Ka-
tera so ključna sporočila?«).
Učni dnevnik. Učni dnevniki so namenjeni povzemanju učnega pro-
cesa po izvedenih študijskih obiskih. Vključujejo ugotovitve, razmisleke in
izkušnje vsakega posameznika o predstavljenih primerih dobrih praks na
študijskih obiskih. Udeleženci odgovarjajo na postavke odprtega tipa. Pri-
mer postavk v dnevniku: »Katera ključna dejstva o dobri praksi sem se na-
učil?« in »Kaj so bili moji uvodni vtisi o dobri praksi?«.
2 Dobre prakse so zbrane na sledeči povezavi: https://eslplus.eu/.
135
in objavljena na portalu ESLplus2 ter predstavljena na spletnih študijskih
obiskih.
3.1.2 Pripomočki
Z namenom spodbujanja in poglabljanja učnega procesa iz dobrih praks
Irske in Portugalske so bili v projektu uporabljeni različni pripomočki, ki
jih lahko razdelimo v tri skupine: študije primerov, vprašalniki za samo-
refleksijo in učni dnevniki. Pripomočki so namenjeni spodbujanju proce-
sa učenja iz dobrih praks in oblikovanju predlogov za prilagoditev le-teh v
nacionalnem prostoru.
Študije primerov dobrih praks. Dobre prakse so v obliki študij prime-
rov oblikovane na podlagi enotne predloge, ki vključuje naslednje skupne
točke: (1) kontekst dobre prakse, (2) glavne značilnosti izzivov, naslovljenih
z dobro prakso, in opis ciljne skupine za izvedbo dobre prakse, (3) dejav-
niki uspeha in procesi, (4) vpliv sprejetih ukrepov, (5) glavne lekcije dobre
prakse in (6) potrebna sredstva za izvedbo dobre prakse. Uporabljena pred
loga omogoča identificiranje bistvenih sestavnih delov in virov za načrto-
vanje implementacije podobnega projekta, iniciative ali nacionalne politi-
ke.
Vprašalnik za samorefleksijo. Namenjen je osmišljanju novousvojene-
ga znanja iz predstavljenih dobrih praks in povezovanju tega znanja z ob-
stoječim profesionalnim delom udeleženca študijskih obiskov. Vprašalnik
vključuje tako postavke na petstopenjski Likertovi lestvici (primer postav-
ke: »Ali mislite, da je študijski obisk spremenil vašo miselnost o sodeloval-
nih pristopih, ki naslavljajo socialno izključenost in izobraževalno prikraj-
šanost?«) kot tudi postavke odprtega tipa, na katere je treba odgovoriti s
sestavkom (primer postavke: »Kako mislite, da lahko znanje in izkušnje iz
študijskih obiskov uporabite pri prihodnjem delu v svoji organizaciji? Ka-
tera so ključna sporočila?«).
Učni dnevnik. Učni dnevniki so namenjeni povzemanju učnega pro-
cesa po izvedenih študijskih obiskih. Vključujejo ugotovitve, razmisleke in
izkušnje vsakega posameznika o predstavljenih primerih dobrih praks na
študijskih obiskih. Udeleženci odgovarjajo na postavke odprtega tipa. Pri-
mer postavk v dnevniku: »Katera ključna dejstva o dobri praksi sem se na-
učil?« in »Kaj so bili moji uvodni vtisi o dobri praksi?«.
2 Dobre prakse so zbrane na sledeči povezavi: https://eslplus.eu/.
135