Page 134 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 134
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

menjavo znanja, informacij in izkušenj (Ansell in Torfing, 2014). Tak način
oblikovanja politik lahko zasledimo tudi na Irskem, kjer so učitelji kot par-
tnerji vključeni v proces oblikovanja (javno)političnih reform (Harford in
O’Doherty, 2016).

Posledično lahko na podlagi omenjenih navedb izpeljemo dve izho-
dišči, ki predstavljata predpogoj za uspešen prenos dobrih praks iz drugih
držav. Prvo izhodišče se nanaša na seznanjanje z ustreznimi javnimi po-
litikami drugih držav, ki predstavljajo sistemski okvir za dotičen primer
soočanja z določenim izzivom (npr. zagotavljanje socialne vključenosti v
izobraževanju). Drugo izhodišče pa se nanaša na vključevanje in sodelo-
vanje raznolikih deležnikov v procesu prenosa dobrih praks (npr. delež-
nikov v izobraževalnem sistemu: odločevalcev, akademskih profesorjev,
raziskovalcev, učiteljev, staršev, učencev). Kot je razvidno v nadaljevanju,
smo predstavljenim korakom (Rose, 2002) ter izhodiščema prenosa dobrih
p­ raks sledili tudi v projektu STAIRS (glejte tudi Štremfel in Peras, 2022).

3 Praktični uvidi v prenos dobrih praks v projektu STAIRS

3.1 Metodologija projekta STAIRS
Metodologija projekta STAIRS temelji na analizi dobrih praks vključujo-
čega izobraževanja Irske in Portugalske in poskusa prenosa le-teh v nacio-
nalni prostor.

3.1.1 Vzorec
V projekt STAIRS je bilo vključenih skupno 11 primerov dobrih praks dveh
držav EU (Irske in Portugalske) na področju zagotavljanja socialne vklju-
čenosti v izobraževanju. Izbrane in predstavljene so bile s strani dveh vi-
sokošolskih izobraževalnih ustanov: Mary Immaculate College (Limerick,
Irska) in Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias (Lizbo-
na, Portugalska). Gre za primere sistemskih rešitev (npr. DEIS – Delivering
Equality of Opportunity in Schools) na Irskem in Portugalskem (TEIP –
Programme for Priority Intervention Educational Areas) kot tudi za prime-
re dolgoročnih iniciativ oz. projektov (npr. TED – Transforming Educati-
on through Dialogue na Irskem) ali praks specifičnih šol (npr. Vključujoče
prakse v ruralnem okolju – primer grozda šol Jose Saramago na Portu-
galskem). Vsaka dobra praksa je bila oblikovana v obliki študije primera

134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139