Page 119 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 119
stališča univer zitetnih študentov do orodij za poučevanje na daljavo ...
na daljavo zelo prilagodili (izbrali so oceno 9 na lestvici od 1 do 10) vsebi-
ne poučevanja. V tej skupini je 6,5 % vseh anketiranih študentov sloven-
skih univerz. 8,5 % vseh anketiranih študentov slovenskih univerz se v pov-
prečju strinja (M = 0,38; SD = 0,84), da so orodja za poučevanje na daljavo
uporabna. V tej skupini so anketirani, ki so poslušali jezik stroke z upora-
bo metode CLIL in menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
popolnoma prilagodili vsebine. V naslednji skupini je 9,3 % vseh anketira-
nih študentov slovenskih univerz. V tej skupini so anketirani študenti Uni-
verze v Ljubljani, ki menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
precej prilagodili (izbrali so oceno 8 na lestvici od 1 do 10) vsebine pouče-
vanja. Analize podatkov niso zaznale razlik v stališčih študentov po spolu,
zato v tem segmentu hipoteze 1 ne moremo potrditi.
Po drugi strani imamo anketirane, ki se v povprečju z uporabnostjo
orodij za poučevanje na daljavo manj strinjajo kot prej omenjeni anketira-
ni. V povprečju (M = -0,88; SD = 1,06) se s tem najmanj strinja 14,2 % vseh
anketiranih, ki so odgovorili, da so predavatelji med poučevanjem na dalja-
vo slabo (izbrali so ocene 1, 3, 4 in 5 na lestvici od 1 do 10) izbirali orodja za
poučevanje na daljavo. Tudi 7,7 % vseh anketiranih študentov, ki ne priha-
ja z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo ni poslušalo semi-
narskih vaj in meni, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo vsebine
poučevanja prilagodili le delno (izbrali so oceni 6 in 7 na lestvici od 1 do 10)
ali slabo (izbrali so oceno 2), se ne strinja (M = -0,71; SD = 0,58), da so orod-
ja za poučevanje na daljavo uporabna. Izpostavimo lahko še 12,1 % anketi-
ranih, ki se ne strinjajo glede uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo
(M = -0,35; SD = 0,6). V tej skupini so anketirani študenti slovenskih uni-
verz, ki ne prihajajo z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo so
poslušali jezik stroke s pomočjo metode CLIL in menijo, da so predavate-
lji med poučevanjem na daljavo vsebine poučevanja zelo prilagodili (izbra-
li so vrednosti 8 in 9 na lestvici od 1 do 10). V ostalih skupinah obstaja pov-
prečno strinjanje (M ~ 0) o uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo.
7 Diskusija
V kvantitativni raziskavi, ki je potekala v obdobju od februarja do maja
2021, smo želeli preveriti stališča univerzitetnih študentov slovenskih uni-
verz do orodij za izvajanje poučevanja na daljavo, do katerega je prišlo zara-
di epidemioloških razmer v zvezi z razširjenostjo okužb z virusom SARS-
-CoV-2 potekale na daljavo. Hkrati smo želeli preveriti tudi, kakšna stališča
imajo študenti do poučevalnih pristopov in metod pri pouku tujega jezika
119
na daljavo zelo prilagodili (izbrali so oceno 9 na lestvici od 1 do 10) vsebi-
ne poučevanja. V tej skupini je 6,5 % vseh anketiranih študentov sloven-
skih univerz. 8,5 % vseh anketiranih študentov slovenskih univerz se v pov-
prečju strinja (M = 0,38; SD = 0,84), da so orodja za poučevanje na daljavo
uporabna. V tej skupini so anketirani, ki so poslušali jezik stroke z upora-
bo metode CLIL in menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
popolnoma prilagodili vsebine. V naslednji skupini je 9,3 % vseh anketira-
nih študentov slovenskih univerz. V tej skupini so anketirani študenti Uni-
verze v Ljubljani, ki menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
precej prilagodili (izbrali so oceno 8 na lestvici od 1 do 10) vsebine pouče-
vanja. Analize podatkov niso zaznale razlik v stališčih študentov po spolu,
zato v tem segmentu hipoteze 1 ne moremo potrditi.
Po drugi strani imamo anketirane, ki se v povprečju z uporabnostjo
orodij za poučevanje na daljavo manj strinjajo kot prej omenjeni anketira-
ni. V povprečju (M = -0,88; SD = 1,06) se s tem najmanj strinja 14,2 % vseh
anketiranih, ki so odgovorili, da so predavatelji med poučevanjem na dalja-
vo slabo (izbrali so ocene 1, 3, 4 in 5 na lestvici od 1 do 10) izbirali orodja za
poučevanje na daljavo. Tudi 7,7 % vseh anketiranih študentov, ki ne priha-
ja z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo ni poslušalo semi-
narskih vaj in meni, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo vsebine
poučevanja prilagodili le delno (izbrali so oceni 6 in 7 na lestvici od 1 do 10)
ali slabo (izbrali so oceno 2), se ne strinja (M = -0,71; SD = 0,58), da so orod-
ja za poučevanje na daljavo uporabna. Izpostavimo lahko še 12,1 % anketi-
ranih, ki se ne strinjajo glede uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo
(M = -0,35; SD = 0,6). V tej skupini so anketirani študenti slovenskih uni-
verz, ki ne prihajajo z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo so
poslušali jezik stroke s pomočjo metode CLIL in menijo, da so predavate-
lji med poučevanjem na daljavo vsebine poučevanja zelo prilagodili (izbra-
li so vrednosti 8 in 9 na lestvici od 1 do 10). V ostalih skupinah obstaja pov-
prečno strinjanje (M ~ 0) o uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo.
7 Diskusija
V kvantitativni raziskavi, ki je potekala v obdobju od februarja do maja
2021, smo želeli preveriti stališča univerzitetnih študentov slovenskih uni-
verz do orodij za izvajanje poučevanja na daljavo, do katerega je prišlo zara-
di epidemioloških razmer v zvezi z razširjenostjo okužb z virusom SARS-
-CoV-2 potekale na daljavo. Hkrati smo želeli preveriti tudi, kakšna stališča
imajo študenti do poučevalnih pristopov in metod pri pouku tujega jezika
119