Page 119 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 119
stališča univer zitetnih študentov do orodij za poučevanje na daljavo ...

na daljavo zelo prilagodili (izbrali so oceno 9 na lestvici od 1 do 10) vsebi-
ne poučevanja. V tej skupini je 6,5 % vseh anketiranih študentov sloven-
skih univerz. 8,5 % vseh anketiranih študentov slovenskih univerz se v pov-
prečju strinja (M = 0,38; SD = 0,84), da so orodja za poučevanje na daljavo
uporabna. V tej skupini so anketirani, ki so poslušali jezik stroke z upora-
bo metode CLIL in menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
popolnoma prilagodili vsebine. V naslednji skupini je 9,3 % vseh anketira-
nih študentov slovenskih univerz. V tej skupini so anketirani študenti Uni-
verze v Ljubljani, ki menijo, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo
precej prilagodili (izbrali so oceno 8 na lestvici od 1 do 10) vsebine pouče-
vanja. Analize podatkov niso zaznale razlik v stališčih študentov po spolu,
zato v tem segmentu hipoteze 1 ne moremo potrditi.

Po drugi strani imamo anketirane, ki se v povprečju z uporabnostjo
orodij za poučevanje na daljavo manj strinjajo kot prej omenjeni anketira-
ni. V povprečju (M = -0,88; SD = 1,06) se s tem najmanj strinja 14,2 % vseh
anketiranih, ki so odgovorili, da so predavatelji med poučevanjem na dalja-
vo slabo (izbrali so ocene 1, 3, 4 in 5 na lestvici od 1 do 10) izbirali orodja za
poučevanje na daljavo. Tudi 7,7 % vseh anketiranih študentov, ki ne priha-
ja z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo ni poslušalo semi-
narskih vaj in meni, da so predavatelji med poučevanjem na daljavo vsebine
poučevanja prilagodili le delno (izbrali so oceni 6 in 7 na lestvici od 1 do 10)
ali slabo (izbrali so oceno 2), se ne strinja (M = -0,71; SD = 0,58), da so orod-
ja za poučevanje na daljavo uporabna. Izpostavimo lahko še 12,1 % anketi-
ranih, ki se ne strinjajo glede uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo
(M = -0,35; SD = 0,6). V tej skupini so anketirani študenti slovenskih uni-
verz, ki ne prihajajo z Univerze v Ljubljani, med poučevanjem na daljavo so
poslušali jezik stroke s pomočjo metode CLIL in menijo, da so predavate-
lji med poučevanjem na daljavo vsebine poučevanja zelo prilagodili (izbra-
li so vrednosti 8 in 9 na lestvici od 1 do 10). V ostalih skupinah obstaja pov-
prečno strinjanje (M ~ 0) o uporabnosti orodij za poučevanje na daljavo.

7 Diskusija
V kvantitativni raziskavi, ki je potekala v obdobju od februarja do maja
2021, smo želeli preveriti stališča univerzitetnih študentov slovenskih uni-
verz do orodij za izvajanje poučevanja na daljavo, do katerega je prišlo zara-
di epidemioloških razmer v zvezi z razširjenostjo okužb z virusom SARS-
-CoV-2 potekale na daljavo. Hkrati smo želeli preveriti tudi, kakšna stališča
imajo študenti do poučevalnih pristopov in metod pri pouku tujega jezika

119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124