Page 117 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 117
stališča univer zitetnih študentov do orodij za poučevanje na daljavo ...

Iz rezultatov, predstavljenih v Tabeli 30, je razvidno, da faktorska ana-
liza predlaga rešitev treh faktorjev, ki imajo začetne lastne vrednosti viš-
je od 1. V primeru treh faktorjev znaša delež pojasnjene variance 61,05 %.
Nato smo pogledali še faktorske uteži za vse tri faktorje. Ti so podani v Ta-
beli 31.

Tabela 31: Faktorske uteži (trije faktorji) stališč do digitalnih orodij poučevanja na daljavo

1 Faktor 3
A1 0,474 2 0,195
A2 0,664 -0,004
A3 0,712 0,494 -0,284
A4 0,668 0,345 0,053
A5 0,671 0,027 0,015
A6 0,644 -0,098 0,131
A7 0,593 -0,482 0,275
A8 0,744 -0,378 0,066
A9 0,529 -0,013 -0,172
A10 0,510 0,023 -0,003
A11 0,639 0,276 -0,032
A12 0,672 0,528 -0,035
A13 0,247 -0,222 0,412
A14 0,479 0,360 0,374
A15 0,744 -0,125 -0,260
A16 0,750 -0,058 -0,241
-0,158
-0,264

Iz Tabele 31 je razvidno, da imajo vse trditve visoke faktorske uteži
(|0,4|) na prvem faktorju (Stevens, 1992). Izjema je le trditev, da je pouče-
vanje na daljavo spremenilo anketirančev odnos do visokošolskega učitelja
(faktorska utež znaša 0,25). To nakazuje na utemeljenost enofaktorske rešit-
ve, saj ima prvi faktor zelo visoko začetno lastno vrednost (6,65) in pojasni
kar 41,54 % celotne variance, drugi faktor ima začetno vrednost 1,84, tretji
pa le 1,28, kar je nižje od začetne vrednosti prvega faktorja. Poleg tega drugi
in tretji faktor pojasnita 20 % skupne variance. Zaradi tega smo se odloči-
li, da za nadaljnjo statistično analizo pregledamo enofaktorsko rešitev. Fak-
torske uteži so prikazane v Tabeli 32.

117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122