Page 101 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 101
stališča univer zitetnih študentov do orodij za poučevanje na daljavo ...

samooceno poznavanja digitalnih orodij za poučevanje na dalja-
vo.
– Hipoteza 5: Pri ocenjevanju stališč anketiranih študentov do digi-
talnih orodij za poučevanje na daljavo obstajajo razlike glede na
oceno uporabljenih metod in učnih pristopov predavateljev med
poučevanjem na daljavo.
– Hipoteza 6: Pri ocenjevanju stališč anketiranih študentov do oro-
dij za poučevanje na daljavo obstajajo razlike glede na prilagodi-
tev predavanih vsebin med poučevanjem na daljavo.
– Hipoteza 7: Pri ocenjevanju stališč anketiranih študentov do oro-
dij za poučevanje na daljavo obstajajo razlike glede na uporablje-
ne tehnike in pristope predavateljev med poučevanjem na daljavo.
– Hipoteza 8: Pri ocenjevanju stališč anketiranih študentov do oro-
dij za poučevanje na daljavo obstajajo razlike glede na vsebine, ki
so jih anketirani študenti poslušali med poučevanjem na daljavo.

3 O učenju tujih jezikov na splošno
V primeru usvajanja tujega jezika mislimo predvsem na proces pridobiva-
nja jezikovne zmožnosti v okvirih tujega jezikovnega sistema (Vitez, 2012).
Vitez v zvezi s tem dodaja, da otrok jezikovne kompetence v maternem je-
ziku pridobi na način, da ga usvaja po avtomatiziranem načelu posnema-
nja. Pri tem želimo poudariti, da je proces usvajanja tujega jezika treba loči-
ti od usvajanja maternega jezika. Po Vitezu izhodiščni material pri šolskem
usvajanju tujega jezika predstavljajo pisne predloge, iz katerih nato izhaja-
jo govorne vsebine pri pouku. V tujem jeziku je govor pogosto nadg­ radnja
komponent, kot sta branje in pisanje. Ker se jezikovno usvajanje tujega je-
zika odvija primarno s pridobivanjem govornih zmožnosti, govorimo o
posnemanju ali mimetični dejavnosti (Donald, 2011; Moeller in Catalano,
2015; Ledin in Samuelsson, 2016), pri kateri gre za tradicionalno učenje tu-
jega jezika, ki sloni na ponavljanju ali posnemanju novih jezikovnih vsebin.
Donald (2011) dodaja, da govorec pri posnemanju vsebin stremi k izboljšan­
ju in ponovitvi ali posnemanju z namenom izboljšanja. Ključna dejavnika
pri učenju tujega jezika sta tudi pripravljenost za doživljanje novih izku-
šenj in sposobnost za posnemanje, pri čemer mislimo predvsem na intona-
cijo, glasove in ritem (Čok et al., 1999; Brumen, 2003; Pižorn, 2009; Lešnik,
2014).

101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106