Page 52 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 52
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

besed prejšnje zahtevnostne skupine. Skratka, učenci obeh skupin so pos-
topoma manj uspešni v branju besed.

Standardni odklon v obeh skupinah opozarja na velike individualne
razlike med učenci, ki so še izrazitejše med učenci skupine B.

Tabela 9: Rezultati t-testa za neodvisne vzorce učencev skupin A in B v branju »sklopa
besed 3«

Skupina n M SD F (p) t (p)
A 98
B 94 0,86 1,499 17,607 (0,000) -3,586 (0,000)
1,71 1,788

Iz tabele 10 je razvidna statistično značilna razlika (p = 0,007) med
učenci skupin A in B v zmožnosti branja »sklopa besed 3«. Delež učencev v
skupini A, ki ne zmorejo prebrati nobene predložene besede, se poveča za
devet. Skupno je teh učencev v skupini A 72,4 %. Prav tako se delež učencev
v skupini B, ki ne preberejo nobene besede v »sklopu besed 3«, poveča za tri
učence, kar skupno predstavlja 46,8 %.

Tabela 10: Rezultati - testa učencev skupin A in B v številu prebranih besed »sklopa besed


Število Skupina A Skupina B Skupaj
besed f f% f f% f f%
71 72,4 44 46,8 115 59,9
0 3 3,1 5 5,3 8 4,2
1 4 4,1 8 8,5 12 6,3
2 7 7,1 8 8,5 15 7,8
3 13 13,3 29 30,9 42 21,9
4 98 100 94 100 192 100
Skupaj p = 0,007
χ2 = 14,257

Prav tako zabeležimo večje spremembe v obeh skupinah učencev v de-
ležu treh od štirih prebranih besed, ki se zmanjša v skupini A na sedem
učencev in v skupini B na osem učencev. Poveča se delež vseh prebranih be-
sed tega sklopa, in sicer v obeh skupinah za enega učenca.

Skupni delež učencev skupin A in B se poveča v nezmožnosti branja
tega sklopa na 59,9 % vseh preverjenih učencev. Rahlo se poveča tudi skup-
no število učencev, ki so prebrali vse štiri besede. V uspešnosti branja vseh
štirih besed oz. »sklopa besed 3« je ta delež popolnoma enak kot v branju
»sklopa besed 1« (21,9 %).

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57