Page 48 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 48
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

vseh prebranih besed »sklopa besed 1«, in sicer v skupini A prebere vse šti-
ri besede 10,2 % učencev in v skupini B 34 % učencev.

Rezultati branja najlažjih besed t-testa za neodvisni vzorec pokažejo
statistično značilno razliko med skupinama A in B (p = 0,000). Z rezulta-
ti χ2-testa smo zagotovili podrobnejši vpogled v rezultate. Ti pokažejo, da
v skupini A 60,2 % učencev ne bere in da vse štiri besede prebere le 10,2 %
učencev, medtem ko v skupini B ne bere 40,4 % učencev in vse štiri bese-
de prebere kar 34,0 %. Skratka, v obeh skupinah je velika razlika v številu
učencev, ki berejo in tistih, ki ne berejo. Ob tem ugotavljamo velike indivi-
dualne razlike v branju učencev v obeh skupinah.

V skupnem deležu branja iz »sklopa besed 1« učencev skupin A in B sta
zanimiva podatka, da 50,5 % vseh preverjanih učencev ne bere besed in da
21,9 % učencev prebere vse štiri besede.

Pri branju smo zabeležili nekaj napak, ki pa so v branju pomenile novo
smiselno besedo in, zato do samokorekcije branja ni prišlo. To nas opozar-
ja na potrebo spremembe instumentarija pri ponovni izvedbi branja besed
(ni – in, ob – bo).

Tabela 4: Rezultati - testa učencev skupin A in B v številu prebranih besed »sklopa besed 1«

Število Skupina A Skupina B Skupaj
besed f f% f f% f f%
59 60,2 38 40,4 97 50,5
0 6 6,1 3 3,2 9 4,7
1 8 8,2 5 5,3 13 6,8
2 15 15,3 16 17,0 31 16,1
3 10 10,2 32 34,0 42 21,9
4 98 100 94 100 192 100
Skupaj p = 0,001
χ2 = 17,719

Rezultati tabele 3 v glasnem branju vseh štirih besed (ni, ta, če, ob) ka-
žejo statistično značilno razliko med skupinama A in B. V skupini B je bilo
značilno več učencev, ki so v začetku 1. razreda že znali brati. Branje prvih
treh besed se začne na soglasnik (n, t, č), ki mu je dodan v besedah različen
samoglasnik (i, a, e). Največjo razliko v branju omenjenih treh besed ugo-
tavljamo v besedi »ta«, kjer je 55,3 % učencev skupine B pravilno prebralo
besedo. Nekoliko manjšo razliko beležimo v besedi »če«. Sledi razlika med
skupinama A in B v branju besede »ob«, ki se začne na samoglasnik in mu
sledi soglasnik.

48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53