Page 54 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 54
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

V tabeli 12 zasledimo statistično značilno razliko (p = 0,007) v branju
najtežjih besed oz. v branju »sklopa besed 4« med skupinama A in B. Učen-
ci skupine B so prebrali v povprečju 1,39 besed od štirih, medtem ko učenci
skupine A v povprečju le 0,77 besed.

Branje besed v tem sklopu je najzahtevnejše, saj vsebuje pet do sedem
črk, od tega imata dve besedi po en soglasniški sklop in ena beseda dva so-
glasniška sklopa.

Učenci skupine B so kljub temu, da so uspešnejši v branju besed v pri-
merjavi z učenci skupine A v povprečnem branju besed glede na težavnos-
tno stopnjo, v tem nivoju branja manj uspešni v povprečju za 0,32 besed.
Njihovi vrstniki v skupini A so dosegli v povprečju prebranih besed le za
0,09 besed slabši rezultat.

Standardni odklon na nivoju branja najtežjih besed obstaja velik v
obeh skupinah. To pomeni, da so v branju besed med učenci v obeh skupi-
nah velike individualne razlike.

Tabela 12: Rezultati t-testa za neodvisne vzorce učencev skupin A in B v branju »sklopa
besed 4«

Skupina n M SD F (p) t (p)
A 98
B 94 0,77 1,434 18,629 (0,000) -2,721 (0,007)
1,39 1,743

Rezultati tabele 13 kažejo, da razlike med učenci skupin A in B niso
statistično značilne. Delež učencev v skupini A, ki ne preberejo nobene be-
sede, se poveča na 73,5 %. Delež učencev v skupini B, ki ne preberejo nobe-
ne besede, se poveča kar za osem učencev in predstavlja 55,3 % učencev. Ob
tem je zanimivo, da vse besede prebere le 12,2 % učencev skupine A in 24,5
% učencev skupine B.

Rezultati kažejo, da se z večanjem težavnostne stopnje branja v posa-
meznem sklopu besed povečuje nezmožnost branja pri učencih obeh sku-
pin. Prav tako se nekoliko zmanjša število učencev v obeh skupinah, ki
zmorejo prebrati vse besede »sklopa besed 4«.

V skupini A beležimo približno enako število učencev v branju vseh
štirih sklopov besed, in sicer v »sklopu besed 1« deset učencev, v »sklopu be-
sed 2« dvanajst učencev, v »sklopu besed 3« trinajst učencev in v »sklopu be-
sed 4« dvanajst učencev. Če strnemo razmišljanje o tem, lahko rečemo, da
učenci, ki berejo, berejo več ali manj vse besede v vseh štirih sklopih branja.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59