Page 50 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 50
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
Iz rezultatov standardnega odklona razberemo velike individualne
razlike med učenci obeh skupin, še zlasti skupine B.
Tabela 6: Rezultati t-testa za neodvisne vzorce učencev skupin A in B v branju »sklopa
besed 2«
Skupina n M SD F (p) t (p)
A 98
B 94 1,09 1,560 10,180 (0,002) -3,273 (0,001)
1,88 1,777
Tabela 7 predstavlja rezultate branja »sklopa besed 2«, kjer obstaja sta-
tistično značilna razlika med učenci skupin A in B (p = 0,012). Delež učen-
cev v branju »sklopa besed 2« se poveča za tri učence v obeh skupinah (A in
B). V naboru besed branja se pojavijo zahtevnejše besede (luč, sir, ona, Jan).
Tabela 7: Rezultati - testa učencev skupin A in B v številu prebranih besed »sklopa besed 2«
Število Skupina A Skupina B Skupaj
besed f f% f f% f f%
62 63,3 41 43,6 103 53,6
0 5 5,1 2 2,1 7 3,6
1 3 3,1 6 6,4 9 4,7
2 16 16,3 17 18,1 33 17,2
3 12 12,2 28 29,8 40 20,8
4 98 100 94 100 192 100
Skupaj p = 0,012
χ2 = 12,920
63,3 % učencev skupine A ni prebralo nobene od štirih besed. 12 učen-
cev te skupine je prebralo vse štiri besede. Rezultati izkazujejo velike indi-
vidualne razlike v zmožnosti branja.
Razlike v branju so prisotne tudi med učenci v skupini B, čeprav je de-
lež učencev, ki še ne berejo, 43,6 %; delež učencev, ki preberejo vse štiri be-
sede, predstavlja 29,8 % in delež učencev, ki preberejo tri besede, predstavlja
18,1 %. Število učencev, ki preberejo vse štiri besede ali tri od štirih besed, je
45 in presega število učencev, ki še ne berejo (41 učencev).
Zanimiv rezultat na ravni vseh učencev skupin A in B je, da 53,6 %
učencev še ne bere »sklopa besed 2« in da 20,8 % učencev pravilno prebe-
re vse štiri besede.
S povečevanjem težavnostne stopnje branja v naslednjih sklopih se po-
veča število učencev v obeh skupinah v kriteriju ne berejo in v skupini A se
rahlo poveča število učencev, ki so prebrali vse štiri besede. Delež učencev,
50
Iz rezultatov standardnega odklona razberemo velike individualne
razlike med učenci obeh skupin, še zlasti skupine B.
Tabela 6: Rezultati t-testa za neodvisne vzorce učencev skupin A in B v branju »sklopa
besed 2«
Skupina n M SD F (p) t (p)
A 98
B 94 1,09 1,560 10,180 (0,002) -3,273 (0,001)
1,88 1,777
Tabela 7 predstavlja rezultate branja »sklopa besed 2«, kjer obstaja sta-
tistično značilna razlika med učenci skupin A in B (p = 0,012). Delež učen-
cev v branju »sklopa besed 2« se poveča za tri učence v obeh skupinah (A in
B). V naboru besed branja se pojavijo zahtevnejše besede (luč, sir, ona, Jan).
Tabela 7: Rezultati - testa učencev skupin A in B v številu prebranih besed »sklopa besed 2«
Število Skupina A Skupina B Skupaj
besed f f% f f% f f%
62 63,3 41 43,6 103 53,6
0 5 5,1 2 2,1 7 3,6
1 3 3,1 6 6,4 9 4,7
2 16 16,3 17 18,1 33 17,2
3 12 12,2 28 29,8 40 20,8
4 98 100 94 100 192 100
Skupaj p = 0,012
χ2 = 12,920
63,3 % učencev skupine A ni prebralo nobene od štirih besed. 12 učen-
cev te skupine je prebralo vse štiri besede. Rezultati izkazujejo velike indi-
vidualne razlike v zmožnosti branja.
Razlike v branju so prisotne tudi med učenci v skupini B, čeprav je de-
lež učencev, ki še ne berejo, 43,6 %; delež učencev, ki preberejo vse štiri be-
sede, predstavlja 29,8 % in delež učencev, ki preberejo tri besede, predstavlja
18,1 %. Število učencev, ki preberejo vse štiri besede ali tri od štirih besed, je
45 in presega število učencev, ki še ne berejo (41 učencev).
Zanimiv rezultat na ravni vseh učencev skupin A in B je, da 53,6 %
učencev še ne bere »sklopa besed 2« in da 20,8 % učencev pravilno prebe-
re vse štiri besede.
S povečevanjem težavnostne stopnje branja v naslednjih sklopih se po-
veča število učencev v obeh skupinah v kriteriju ne berejo in v skupini A se
rahlo poveča število učencev, ki so prebrali vse štiri besede. Delež učencev,
50