Page 57 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 57
zmožnost učencev v branju besed v začetku 1. razreda
Poznavanje predznanja učencev je za učitelje 1. razreda nujno, saj mora
pridobivanje črk, branje in pisanje potekati ob upoštevanju diferenciacije in
individualizacije.
Pred ponovnim preverjanjem predznanja učencev v branju bomo ne-
koliko spremenili seznam besed drugega sklopa. Poskrbeli bomo za izbor
štirih besed, kjer bosta dve z začetnim samoglasnikom in dve z začetnim
soglasnikom. V času obdelave podatkov smo se soočili z vprašanjem, ali bi
bili rezultati v omenjenem sklopu drugačni, če bi bile besede uravnoteže-
ne tudi glede na začetno črko besede. To smatramo za pomanjkljivost raz-
iskave.
Ob zaključeni raziskavi se poraja že novo vprašanje, in sicer, kako us-
pešno bo sistematično opismenjevanje učencev obeh skupin in ali se bodo
razlike v branju zmanjšale ali povečale do konca 1. razreda. Pomembno
vprašanje je, ali predznanje s področja branja z začetka 1. razreda osnovne
šole pomembno vpliva na uspešnost branja (hitrost branja, ritem branja, iz-
raznost branja, pravilnost branja, razumevanje z nižje in višje ravni razu-
mevanja branja) ob koncu 1. VIO in kakšne so korelacije med posamezni-
mi kriteriji branja v 3. razredu. Prav to želimo preučiti v naslednji študiji.
Literatura
Balbi, Alejandra, von Hagen, Alexa, Jimenez, Juan E. and Cuadro, Ariel. „Ef-
ficacy of an Evidence-Based Literacy Intervention for Spanish Speaking
Struggling Readers from Vulnerable Socio- Economic Status.“ Electronic
Journal of Research in Educational Psychology 18 no. 50 (2020): 201–222.
Accessed December 1, 2020. http://ojs.ual.es/ojs/index.php/EJREP/article/
view/2692/3459
Bara, Florence, Gentaz, Edouard and Cole, Pascale. „Haptics in Learning to
Read with Children from Low Socio-Economic Status Families.“ British
jounal of Developmental Psychology 25, no. 4 (2007): 643–663.
Bider Petelin, Ivanka. „Ugotavljanje predbralnih zmožnosti.“ Sodobna pedago-
gika 65 no. 131 (2014): 24–40. Accessed November 10, 2020. http://dx.doi.
org.ezproxy.lib.ukm.si/10.1348/026151007X186643
Chall, Jeanne. S. Stages Of Reading Development. New York: McGraw-Hill
Book Company, 1983.
Cardoso-Martins, Claudia, Mesquita, Tereza Cristina Lara and Ehri, Linnea.
„Letter names and phonological awareness help children to learn letter-
-sound relations.“ Journal of Experimental Child Psychology 109 no. 1
(2010): 25–38.
57
Poznavanje predznanja učencev je za učitelje 1. razreda nujno, saj mora
pridobivanje črk, branje in pisanje potekati ob upoštevanju diferenciacije in
individualizacije.
Pred ponovnim preverjanjem predznanja učencev v branju bomo ne-
koliko spremenili seznam besed drugega sklopa. Poskrbeli bomo za izbor
štirih besed, kjer bosta dve z začetnim samoglasnikom in dve z začetnim
soglasnikom. V času obdelave podatkov smo se soočili z vprašanjem, ali bi
bili rezultati v omenjenem sklopu drugačni, če bi bile besede uravnoteže-
ne tudi glede na začetno črko besede. To smatramo za pomanjkljivost raz-
iskave.
Ob zaključeni raziskavi se poraja že novo vprašanje, in sicer, kako us-
pešno bo sistematično opismenjevanje učencev obeh skupin in ali se bodo
razlike v branju zmanjšale ali povečale do konca 1. razreda. Pomembno
vprašanje je, ali predznanje s področja branja z začetka 1. razreda osnovne
šole pomembno vpliva na uspešnost branja (hitrost branja, ritem branja, iz-
raznost branja, pravilnost branja, razumevanje z nižje in višje ravni razu-
mevanja branja) ob koncu 1. VIO in kakšne so korelacije med posamezni-
mi kriteriji branja v 3. razredu. Prav to želimo preučiti v naslednji študiji.
Literatura
Balbi, Alejandra, von Hagen, Alexa, Jimenez, Juan E. and Cuadro, Ariel. „Ef-
ficacy of an Evidence-Based Literacy Intervention for Spanish Speaking
Struggling Readers from Vulnerable Socio- Economic Status.“ Electronic
Journal of Research in Educational Psychology 18 no. 50 (2020): 201–222.
Accessed December 1, 2020. http://ojs.ual.es/ojs/index.php/EJREP/article/
view/2692/3459
Bara, Florence, Gentaz, Edouard and Cole, Pascale. „Haptics in Learning to
Read with Children from Low Socio-Economic Status Families.“ British
jounal of Developmental Psychology 25, no. 4 (2007): 643–663.
Bider Petelin, Ivanka. „Ugotavljanje predbralnih zmožnosti.“ Sodobna pedago-
gika 65 no. 131 (2014): 24–40. Accessed November 10, 2020. http://dx.doi.
org.ezproxy.lib.ukm.si/10.1348/026151007X186643
Chall, Jeanne. S. Stages Of Reading Development. New York: McGraw-Hill
Book Company, 1983.
Cardoso-Martins, Claudia, Mesquita, Tereza Cristina Lara and Ehri, Linnea.
„Letter names and phonological awareness help children to learn letter-
-sound relations.“ Journal of Experimental Child Psychology 109 no. 1
(2010): 25–38.
57