Page 51 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 51
zmožnost učencev v branju besed v začetku 1. razreda

ki še ne berejo, se v tem sklopu v primerjavi z branjem »sklopa besed 1« po-
veča. Nekoliko se zmanjša delež učencev, ki preberejo vse štiri besede.

Rezultati glasnega branja nekoliko zahtevnejših besed v tabeli 8 kažejo
na statistično značilno razliko v predznanju na področju branja med sku-
pinama A in B. Skoraj polovica učencev skupine B je uspešnih v branju že
na začetku 1. razreda in njihova uspešnost se giblje med 43,6 % in 48,9 %. Ti
učenci že samostojno berejo preproste besede.

Največjo razliko v uspešnosti branja med skupinama A in B opazimo
v branju besede »luč«. V skupini B to besedo ustrezno prebere skoraj polo-
vica otrok, v skupini A pa le dobra četrtina.

Tri od štirih besed imajo preprosto zgradbo: soglasnik-samoglasnik-
-soglasnik in ena od štirih besed ima nekoliko zahtevnejšo zgradbo: samo-
glasnik-soglasnik-samoglasnik. Rezultate v branju lahko deloma primerja-
mo z uspešnostjo zaznave soglasnikov in samoglasnikov v začetku besed z
drugo sorodno raziskavo (Leven, 2007). Največjo statistično značilno razli-
ko v branju besed izkazujejo besede, ki imajo na začetku soglasnik, in naj-
manjšo razliko branje besed, ki se začnejo na samoglasnik.

Tabela 8: Rezultati - testa skupin A in B v zmožnosti branja »sklopa besed 2«

Besede Skupina A Skupina B Skupaj Rezultati
χ2- testa
10
0 1 0 1 0 f% 1
f f% f f% f f% f f% f
63,0 71 χ2 p

luč 73 74,5 25 25,5 48 51,1 46 48,9 121 37,0 χ2=11,298
p = 0,001

sir 73 74,5 25 25,5 53 564 41 43,6 126 65,6 66 34,4 χ2= 6,973
p = 0,008

ona 69 70,4 29 29,6 49 52,1 45 47,9 118 61,5 74 38,5 χ2= 6,769
p = 0,009

Jan 70 71,4 28 28,6 49 52,1 45 47,9 119 62,0 73 38,0 χ2 = 7,585
p = 0,006

Rezultati tabele 9 kažejo na statistično značilno razliko (p = 0,000)
med učenci skupin A in B v branju tretjega sklopa, ki predstavlja že sklop
branja precej težkih besed oz. »sklopa besed 3«. Povprečje prebranih besed
v skupini B je 1,71 besed od štirih. Ti učenci so bili manj uspešni v povpre-
čju za 0,17 prebranih besed v primerjavi z branjem besed prejšnje oz. ne-
koliko manj zahtevne skupine besed (sklop besed 2). Učenci skupine A so
prebrali v povprečju le 0,86 besed od štirih. Tudi v tej skupini opazimo po-
stopno slabšo uspešnost v povprečju za 0,23 besed v primerjavi z branjem

51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56