Page 345 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 345
pr ehajanje med r epr ezentacijami števil kot pok azatelj r azumevanja ...
Zaključek
Z raziskavo sem ugotovila, da je prehajanje med reprezentacijami učinkovit
pokazatelj otrokovega razumevanja pojma število. Ugotovila sem, da sta-
rost otrok pomembno vpliva na razumevanje števil. Vzorec raziskave je bil
premajhen, da bi lahko na njegovi podlagi delala posplošene ugotovitve,
podaja pa nove ideje. Zanimivo bi bilo preveriti, kako se isti posamezniki
na mojem testu odrežejo pri treh, štirih in petih letih, saj bi se tako izognila
morebitnim razhajanjem rezultatov med posameznimi generacijami. Prav
tako bi bilo zanimivo preveriti še prehajanja v druge reprezentacije, v zvoč-
no ali v čutno. Zanimivo bi bilo raziskati prehajanje med reprezentacijami
za druge matematične in ne-matematične pojme.
Literatura
Cordes, Sara. in Gelman, Rochel. The young numerical mind: When does it co-
unt?, v Handbook of Mathematical Cognition ur. Campbell, I. D. Jamie,
127–142. New York in Hove. Psychology Press, 2005.
Fayol, Michel. in Seron, Xavier. About Numerical Representations, v Handbo-
ok of Mathematical Cognition ur. Campbell, I. D. Jamie, 3–22. New York
in Hove. Psychology Press, 2005.
Ferbar, Janez. Štetje. Novo mesto: Pedagoška obzorja, 1990.
Geary, C. David. Children‘s Mathematical Development: Research and Practi-
cal Applications. Washington: American Psychological Association, 1994.
Hodnik Čadež, Tatjana. “Poučavanje matematike u osnovnoj školi u svjetlu
suvremenih istraživanja.” Poučak: časopis za metodiku i nastavu matema-
tike, letnik 15, št. 2, (2015): 4–19.
Hodnik Čadež, Tatjana. “Pomen modela reprezentacijskih preslikav za učenje
računskih algoritmov. ” Pedagoška obzorja. Didactica Slovenica, letnik 18,
št. 1. (2003): 3–21.
Kurikulum za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih. Ljubljana: Ministrstvo za šol-
stvo in šport in Urad Republike Slovenije za razvoj šolstva, 2007.
Labinowicz, Ed. Izvirni Piaget. Mišljenje – Učenje – Poučevanje. Ljubljana: Dr-
žavna založba Slovenije, 2010.
Liebeck, Pamela. Kako djeca uče matematiku: metodički priručnik za učitelje
razredne nastave, nastavnike i profesore matematike. Zagreb: Educa, 1995.
Manfreda Kolar, Vida. Razvoj pojma število pri predšolskem otroku. Ljubljana:
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, 2006.
345
Zaključek
Z raziskavo sem ugotovila, da je prehajanje med reprezentacijami učinkovit
pokazatelj otrokovega razumevanja pojma število. Ugotovila sem, da sta-
rost otrok pomembno vpliva na razumevanje števil. Vzorec raziskave je bil
premajhen, da bi lahko na njegovi podlagi delala posplošene ugotovitve,
podaja pa nove ideje. Zanimivo bi bilo preveriti, kako se isti posamezniki
na mojem testu odrežejo pri treh, štirih in petih letih, saj bi se tako izognila
morebitnim razhajanjem rezultatov med posameznimi generacijami. Prav
tako bi bilo zanimivo preveriti še prehajanja v druge reprezentacije, v zvoč-
no ali v čutno. Zanimivo bi bilo raziskati prehajanje med reprezentacijami
za druge matematične in ne-matematične pojme.
Literatura
Cordes, Sara. in Gelman, Rochel. The young numerical mind: When does it co-
unt?, v Handbook of Mathematical Cognition ur. Campbell, I. D. Jamie,
127–142. New York in Hove. Psychology Press, 2005.
Fayol, Michel. in Seron, Xavier. About Numerical Representations, v Handbo-
ok of Mathematical Cognition ur. Campbell, I. D. Jamie, 3–22. New York
in Hove. Psychology Press, 2005.
Ferbar, Janez. Štetje. Novo mesto: Pedagoška obzorja, 1990.
Geary, C. David. Children‘s Mathematical Development: Research and Practi-
cal Applications. Washington: American Psychological Association, 1994.
Hodnik Čadež, Tatjana. “Poučavanje matematike u osnovnoj školi u svjetlu
suvremenih istraživanja.” Poučak: časopis za metodiku i nastavu matema-
tike, letnik 15, št. 2, (2015): 4–19.
Hodnik Čadež, Tatjana. “Pomen modela reprezentacijskih preslikav za učenje
računskih algoritmov. ” Pedagoška obzorja. Didactica Slovenica, letnik 18,
št. 1. (2003): 3–21.
Kurikulum za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih. Ljubljana: Ministrstvo za šol-
stvo in šport in Urad Republike Slovenije za razvoj šolstva, 2007.
Labinowicz, Ed. Izvirni Piaget. Mišljenje – Učenje – Poučevanje. Ljubljana: Dr-
žavna založba Slovenije, 2010.
Liebeck, Pamela. Kako djeca uče matematiku: metodički priručnik za učitelje
razredne nastave, nastavnike i profesore matematike. Zagreb: Educa, 1995.
Manfreda Kolar, Vida. Razvoj pojma število pri predšolskem otroku. Ljubljana:
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, 2006.
345