Page 344 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 344
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

la urejenosti, enoličnega prirejanja in kardinalnosti glede na starost otrok
ter rezultati uspešnosti pri prehajanju med reprezentacijami števil glede na
starost.

Predstavljam ugotovitve rezultatov treh načel štetja – načela urejenosti,
enoličnega prirejanja in kardinalnosti glede na starost otrok: vsa načela šte-
tja v povprečju razume tretjina triletnikov (31,3 %), polovica štiriletnikov
(52,9 %) in večina (90,6 %) petletnikov.

Predstavljam ugotovitve rezultatov uspešnosti pri prehajanju med re-
prezentacijami: med vsemi reprezentacijami je uspešno prehajalo 18,9 %,
3- do 3,5-letnih otrok, 38,0 %, 4- do 4,5-letnih otrok in 73,5 % 5- do 5,5-let-
nih otrok.

V Sliki 11 predstavljam števila pravilno rešenih primerov nalog o na-
čelih štetja in število pravilnih primerov prehajanja med reprezentacijami
glede na starost.

Slika 11: Prikaz pravilnih odgovorov za razumevanje načela štetja in za prehajanja
med reprezentacijami

Zanimalo me je, kakšna je povezava med rezultati otrok med štetjem
in prehajanjem med reprezentacijami, zato sem uporabila Spearmanov ko-
eficient korelacije. Povezava med štetjem in prehajanji je 0,82, st. pom. =
0,000, kar pomeni, da obstaja močna pozitivna povezava med obema di-
menzijama. Če je nekdo dober pri štetju, torej razumevanju načel štetja, bo
zelo dober tudi na prehajanjih in obratno. Tako visoka korelacija lahko po-
meni tudi splošno raven kognitivnega razvoja otroka.

344
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349