Page 347 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 347
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4.347-375
Povzetki ■ Summaries
Milena Ivanuš Grmek, Monika Mithans, Polona Jančič Hegediš
Kaj vpliva na učiteljevo izbiro učbenika?
V prispevku prestavljamo del raziskave, ki je potekala v okviru projekta
Za kakovost slovenskih učbenikov (KaUč). Glavni namen projekta je ra-
zvoj kazalnikov kakovosti učbenikov za praktično uporabnost v procesu
potrjevanja in evalvacije. Učbeniku, kot temeljni šolski knjigi, ki jo učen-
ci uporabljajo vsak dan (Ivanuš Grmek, 2003; Mullis, Martin, Foy & Arora,
2012), pri poučevanju šolskih predmetov pripisujemo odločilno vlogo (Ske-
la, 2008). Učitelji so pri izbiri učbenika avtonomni. Namen dela raziska-
ve, ki ga v prispevku predstavljamo, je bil ugotoviti, kateri so dejavniki, na
podlagi katerih učitelji izbirajo učbenike. V raziskovalnem vzorcu so zaje-
ti učitelji osnovnih šol, ki sodelujejo v projektu KaUč. Rezultati so pokaza-
li, da večina učiteljev razrednega pouka uporablja učbenik, ki so ga izbra-
li pod vplivom sodelavcev ali zaradi vsebine. Ostali pomembni dejavniki
pri izboru učbenika pri učiteljih razrednega pouka so še vpliv ravnatelja
ali strokovnega aktiva, uporabnost priloženega priročnika in cena učbeni-
ka. Učitelji predmetnega pouka učbenik najpogosteje izberejo zaradi nje-
gove vsebine. Ostali dejavniki so jim pri izboru učbenika manj pomembni,
saj jih manj kot polovica navaja vpliv videza učbenika, vpliv sodelavcev ter
uporabnost priloženega priročnika. Tako kot pri učiteljih predmetnega po-
uka, je tudi največ srednješolskih učiteljev izbralo učbenik večinoma zara-
di njegove vsebine. Pri srednješolskih učiteljih so kot pomembni dejavniki
347
Povzetki ■ Summaries
Milena Ivanuš Grmek, Monika Mithans, Polona Jančič Hegediš
Kaj vpliva na učiteljevo izbiro učbenika?
V prispevku prestavljamo del raziskave, ki je potekala v okviru projekta
Za kakovost slovenskih učbenikov (KaUč). Glavni namen projekta je ra-
zvoj kazalnikov kakovosti učbenikov za praktično uporabnost v procesu
potrjevanja in evalvacije. Učbeniku, kot temeljni šolski knjigi, ki jo učen-
ci uporabljajo vsak dan (Ivanuš Grmek, 2003; Mullis, Martin, Foy & Arora,
2012), pri poučevanju šolskih predmetov pripisujemo odločilno vlogo (Ske-
la, 2008). Učitelji so pri izbiri učbenika avtonomni. Namen dela raziska-
ve, ki ga v prispevku predstavljamo, je bil ugotoviti, kateri so dejavniki, na
podlagi katerih učitelji izbirajo učbenike. V raziskovalnem vzorcu so zaje-
ti učitelji osnovnih šol, ki sodelujejo v projektu KaUč. Rezultati so pokaza-
li, da večina učiteljev razrednega pouka uporablja učbenik, ki so ga izbra-
li pod vplivom sodelavcev ali zaradi vsebine. Ostali pomembni dejavniki
pri izboru učbenika pri učiteljih razrednega pouka so še vpliv ravnatelja
ali strokovnega aktiva, uporabnost priloženega priročnika in cena učbeni-
ka. Učitelji predmetnega pouka učbenik najpogosteje izberejo zaradi nje-
gove vsebine. Ostali dejavniki so jim pri izboru učbenika manj pomembni,
saj jih manj kot polovica navaja vpliv videza učbenika, vpliv sodelavcev ter
uporabnost priloženega priročnika. Tako kot pri učiteljih predmetnega po-
uka, je tudi največ srednješolskih učiteljev izbralo učbenik večinoma zara-
di njegove vsebine. Pri srednješolskih učiteljih so kot pomembni dejavniki
347