Page 341 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 341
pr ehajanje med r epr ezentacijami števil kot pok azatelj r azumevanja ...

Slika 10: Prikaz uspešnosti otrok pri različnih prehajanjih med reprezentacijami v odstotkih
kajoče se orehe, ki so poleg tega še preveliki, da bi jih otrok lahko nabral v
dlan večje število itd. Omenjeni način je otroke pogosto privedel do napak
pri štetju.

Opazila sem, da so v prvi polovici uspešnejših rezultatov kombinaci-
je prehodov v konkretno, jezikovno in grafično reprezentacijo. Prisotnost
simbolne reprezentacije v prehodih med reprezentacijami v drugi polovici
tabele potrjuje, da otrokom ta predstavlja večjo zahtevnost.

Tretje raziskovalno vprašanje:
Načini prehajanja med reprezentacijami števil
Tu predstavljam rezultate raziskovalnega vprašanja, v katerem me je zani-
malo, kako otroci prehajajo med reprezentacijami števil. Prehajanje med
reprezentacijami je proces, ki se zgodi v otroku samem. Kaj se zgodi, da ot-
rok ve, kako narediti prehod iz ene v drugo reprezentacijo, lahko sklepa-
mo iz tega, kar vidimo, da naredi. V opazovalne tabele sem skušala čim
natančneje zabeležiti dejanja otrok med procesom prehajanja med posame-
znimi reprezentacijami.
Ugotovila sem, da pri prehajanju med reprezentacijami zasledim več
različnih strategij. Nekateri otroci števila prepoznajo, pomeni, da jih zazna-

341
   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346