Page 337 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 337
pr ehajanje med r epr ezentacijami števil kot pok azatelj r azumevanja ...

Kako se otrokova zmožnost prehajanja med reprezentacijami poj-
ma števila povezuje z njegovim razumevanjem pojma število?

Metoda in raziskovalni pristop
Pri raziskavi sem uporabila deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno
metodo. Raziskovalni pristop je kombinacija kvantitativne in kvalitativne
raziskave.

Raziskovalni vzorec
Vzorec je bil priložnostni. Raziskavo sem opravljala junija 2016, v vseh eno-
tah vrtca Najdihojca v Ljubljani. Sodelovalo je 48 predšolskih otrok, starih
od 3 do 5 let. Za lažjo interpretacijo pridobljenih rezultatov in izpeljave do-
ločenih ugotovitev raziskave sem se omejila na starosti 3–3,5 leta, 4–4,5 leta
in 5–5,5 leta. Vzorec je sestavljalo 16 otrok, starih 3–3,5 leta, 16 otrok, starih
4–4,5 leta in 16 otrok, starih 5–5,5 leta.

Postopki zbiranja podatkov
Preden sem začela z raziskavo, sem za pridobila dovoljenje za izvajanje raz-
iskave ravnateljice vrtca in staršev. Nisem vključila otrok, ki imajo jezikov-
ne težave ali so v postopku pridobivanja odločbe oz. imajo odločbo otroka
s posebnimi potrebami, saj sem želela dobiti posnetek otrok s pričakova-
nim razvojem.

Načrtovala sem, da bodo vsi intervjuji opravljeni v istem prostoru,
da bi bili objektivni pogoji enaki, vendar se je izkazalo, da to ni mogoče.
Objektivnost izpraševanja sem ohranjala tako, da so otroci vedno sedeli za
mizo in da sem imeli na mizi pripomočke samo za nalogo, za katero so bili
izprašani.

Intervjuji so potekali individualno z vsakim otrokom posebej. Podat-
ke sem zbirala s pomočjo strukturiranega intervjuja z dvema sklopoma na-
log. V prvem sklopu so naloge, ki pri predšolskih otrocih preverjajo uspeš-
nost štetja, v drugem sklopu so naloge, ki preverjajo sposobnost prehajanja
med reprezentacijami števil. Navodila zanje sem posredovala ustno, za vsa-
ko dejavnost sproti. Čas njihovega reševanja ni bil omejen.

Ko sem sestavljala vprašalnik, sem imela v mislih, da bi rada pridobi-
la podatke, ki bodo raznoliki. Nisem želela, da bi bile naloge za petletnike
prelahke, zato sem vključila števila do deset. Da vprašalnik ne bi bil pred-
log, sem se odločila, da za vsako nalogo prehajanja med reprezentacijama

337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342