Page 34 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 34
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
Tabela 2: Potrebe po strokovnem usposabljanju za ustvarjanje vključujoče šolske kulture
glede na zastopanost posameznega odgovora v vzorcu in povprečen odgovor na postavko
Področja potreb po Sploh ne Potrebu- Potrebujem Nujno M SD
strokovnem usposa- potrebujem jem v manjši v večji meri potrebujem
bljanju meri
Priprava šolskega ose- 1,9 25,2 44,9 28,0 2,99 0,78
bja na primerno od-
zivanje na raznolike
učence
Razvijanje in udeja- 0,0 29,0 50,5 20,6 2,92 0,70
njenje jasnih pravil
za osebje, ki podpira-
jo IŠK
Spodbujanje inkluziv- 0,0 29,0 53,3 17,8 2,89 0,68
nih učnih praks
Razvijanje in spodbu- 2,8 29,9 48,6 18,7 2,83 0,76
janje sodelovanja (uči-
telji, učenci idr.)
Zbiranje in upravljanje 2,8 32,7 43,9 20,6 2,82 0,79
finančnih in človeških
virov za podporo IŠK
Evalvacija in uporaba 1,9 28,0 58,9 11,2 2,79 0,65
podatkov za izboljša-
nje IŠK
Izvajanje razvojne- ,9 34,6 51,4 13,1 2,77 0,68
ga načrta šole za pod-
pro IŠK
Izvajanje šolskega uč- 2,8 31,8 52,3 12,1 2,75 0,70
nega načrta za podpo-
ro IŠK
Izvajanje uspešnih 3,7 36,4 43,9 15,9 2,72 0,77
strategij proti nasilju
Organiziranje in 1,9 38,3 50,5 8,4 2,66 0,66
usklajevanje podpore
za različnost
Razvijanje in spodbu- 3,7 41,1 43,9 11,2 2,63 0,73
janje sodelovanja (star-
ši, lokalna skupnost)
Razvoj šolskih politik, 5,6 41,1 42,1 11,2 2,59 0,76
ki so v skladu s princi-
pi inkluzije
Spodbujanje aktivnega 4,7 43,9 40,2 11,2 2,58 0,75
sodelovanja staršev
Spodbujanje šolskih 3,7 50,5 30,8 15,0 2,57 0,79
vrednot, ki podpirajo
inkluzijo
Znanje in razumeva- 3,7 46,7 41,1 8,4 2,54 0,70
nje (IŠK)
Ustvarjanje inkluziv- 12,1 38,3 36,4 13,1 2,50 0,87
nega okolja
34
Tabela 2: Potrebe po strokovnem usposabljanju za ustvarjanje vključujoče šolske kulture
glede na zastopanost posameznega odgovora v vzorcu in povprečen odgovor na postavko
Področja potreb po Sploh ne Potrebu- Potrebujem Nujno M SD
strokovnem usposa- potrebujem jem v manjši v večji meri potrebujem
bljanju meri
Priprava šolskega ose- 1,9 25,2 44,9 28,0 2,99 0,78
bja na primerno od-
zivanje na raznolike
učence
Razvijanje in udeja- 0,0 29,0 50,5 20,6 2,92 0,70
njenje jasnih pravil
za osebje, ki podpira-
jo IŠK
Spodbujanje inkluziv- 0,0 29,0 53,3 17,8 2,89 0,68
nih učnih praks
Razvijanje in spodbu- 2,8 29,9 48,6 18,7 2,83 0,76
janje sodelovanja (uči-
telji, učenci idr.)
Zbiranje in upravljanje 2,8 32,7 43,9 20,6 2,82 0,79
finančnih in človeških
virov za podporo IŠK
Evalvacija in uporaba 1,9 28,0 58,9 11,2 2,79 0,65
podatkov za izboljša-
nje IŠK
Izvajanje razvojne- ,9 34,6 51,4 13,1 2,77 0,68
ga načrta šole za pod-
pro IŠK
Izvajanje šolskega uč- 2,8 31,8 52,3 12,1 2,75 0,70
nega načrta za podpo-
ro IŠK
Izvajanje uspešnih 3,7 36,4 43,9 15,9 2,72 0,77
strategij proti nasilju
Organiziranje in 1,9 38,3 50,5 8,4 2,66 0,66
usklajevanje podpore
za različnost
Razvijanje in spodbu- 3,7 41,1 43,9 11,2 2,63 0,73
janje sodelovanja (star-
ši, lokalna skupnost)
Razvoj šolskih politik, 5,6 41,1 42,1 11,2 2,59 0,76
ki so v skladu s princi-
pi inkluzije
Spodbujanje aktivnega 4,7 43,9 40,2 11,2 2,58 0,75
sodelovanja staršev
Spodbujanje šolskih 3,7 50,5 30,8 15,0 2,57 0,79
vrednot, ki podpirajo
inkluzijo
Znanje in razumeva- 3,7 46,7 41,1 8,4 2,54 0,70
nje (IŠK)
Ustvarjanje inkluziv- 12,1 38,3 36,4 13,1 2,50 0,87
nega okolja
34