Page 32 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 32
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
vali udeleženci, največkrat potekala znotraj šole oziroma bila organizirana
znotraj institucije na državni ravni. Manj kot 10 % ravnateljev_ic je poroča-
lo o sodelovanju na usposabljanju preko spletnega tečaja in sodelovanju na
študijskem programu. Kot druge vrste izobraževanja so udeleženci navaja-
li samoizobraževanje ter sodelovanje na tečaju v tujini.
Slika 2: Delež ravnateljev_ic, ki je pripisal izbranim značilnostim strokovnega usposabljanja
pozitiven doprinos k njihovim praksam vodenja šole
Prepoznane značilnosti strokovnih usposabljanj, ki so imele najbolj
pozitiven doprinos k vodenju šole v zadnjem letu, so razvidne na Sliki 2.
Izkazalo se je, da je največ ravnateljev_ic ocenilo, da so vodila v izboljšanje
njihove prakse vodenja šole tista usposabljanja, ki so zagotovila priložnos-
ti za preizkušanje novih idej v šoli ter izgradnjo novih vsebin na predzna-
nju udeležencev. Prav tako je velika večina ravnateljev_ic pri svojem delu
prepoznala pozitiven vpliv tistih usposabljanj, ki so zagotovila priložnosti
za aktivno in sodelovalno učenje ter da je usposabljanje imelo koherentno
strukturo. Najmanjši odstotek ravnateljev_ic je ocenil, da je daljše trajanje
usposabljanja pozitivno prispevalo k spremembi njihovih praks. Noben_a
ravnatelj_ica ni prepoznal_a dodatnih značilnosti, zato le-te niso vključe-
ne v graf. V povprečju so ravnatelji_ce za večino naštetih značilnosti od-
govorili_e, da pozitivno vplivajo na njihove prakse (M = 6,40, SD = 1,95).
Pomembnost prisotnosti večine naštetih značilnosti usposabljanja se kaže
32
vali udeleženci, največkrat potekala znotraj šole oziroma bila organizirana
znotraj institucije na državni ravni. Manj kot 10 % ravnateljev_ic je poroča-
lo o sodelovanju na usposabljanju preko spletnega tečaja in sodelovanju na
študijskem programu. Kot druge vrste izobraževanja so udeleženci navaja-
li samoizobraževanje ter sodelovanje na tečaju v tujini.
Slika 2: Delež ravnateljev_ic, ki je pripisal izbranim značilnostim strokovnega usposabljanja
pozitiven doprinos k njihovim praksam vodenja šole
Prepoznane značilnosti strokovnih usposabljanj, ki so imele najbolj
pozitiven doprinos k vodenju šole v zadnjem letu, so razvidne na Sliki 2.
Izkazalo se je, da je največ ravnateljev_ic ocenilo, da so vodila v izboljšanje
njihove prakse vodenja šole tista usposabljanja, ki so zagotovila priložnos-
ti za preizkušanje novih idej v šoli ter izgradnjo novih vsebin na predzna-
nju udeležencev. Prav tako je velika večina ravnateljev_ic pri svojem delu
prepoznala pozitiven vpliv tistih usposabljanj, ki so zagotovila priložnosti
za aktivno in sodelovalno učenje ter da je usposabljanje imelo koherentno
strukturo. Najmanjši odstotek ravnateljev_ic je ocenil, da je daljše trajanje
usposabljanja pozitivno prispevalo k spremembi njihovih praks. Noben_a
ravnatelj_ica ni prepoznal_a dodatnih značilnosti, zato le-te niso vključe-
ne v graf. V povprečju so ravnatelji_ce za večino naštetih značilnosti od-
govorili_e, da pozitivno vplivajo na njihove prakse (M = 6,40, SD = 1,95).
Pomembnost prisotnosti večine naštetih značilnosti usposabljanja se kaže
32