Page 30 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 30
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

ljanj, ki so se jih ravnatelji_ce udeležili_e, so imele največ pozitivnega vpli-
va na ravnateljevo_ičino vodenje v zadnjih 12 mesecih. Vprašanje je bilo,
tako kot predhodno, osnovano (in prilagojeno našim ciljem) na vprašanjih
raziskave TALIS 2018 (OECD, 2018a, 2018b). Udeleženci_ke so med deveti-
mi postavkami izbrali_e tiste, ki so jih prepoznali_e kot značilnosti z naj-
bolj pozitivnim vplivom na njihovo vodenju šole. Prav tako so lahko do-
pisali_e značilnosti, ki niso bile opredeljene med možnimi odgovori. Na
uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega zadovoljivo vrednost
(Cronbach α = 0,67).

Zaznane potrebe po usposabljanju na področjih, povezanih z ustvarja-
njem vključujoče šolske kulture, kjer nas je zanimalo, katera specifična pod-
ročja znotraj ustvarjanja vključujoče šolske kulture bi ravnatelji_ce želeli_e
nadgraditi in kje se čutijo v svoji praksi bolj kompetentni_e. Lestvica je bila
razvita na osnovi Indeksa inkluzivnosti (Booth in Ainscow, 2002) in prila-
gojena kontekstom in ciljem projekta. Obsegala je potrebe po usposabljanju
na treh širših področjih: (1) ustvarjanje vključujoče kulture (npr. vzposta-
vljanje vključujočih vrednot), (2) oblikovanje vključujočih politik (npr. or-
ganizacija podpore za raznolikost) in (3) razvijanje vključujočih praks (npr.
organiziranje učenja). Prav tako je lestvica vsebovala potrebe po dodatnem
znanju in razumevanju področja vključujoče šolske kulture ter sposobnos-
ti za ozaveščanje svojih (ne)vključujočih praks in praks ostalih deležnikov,
vpletenih v šolski sitem. Ravnatelji_ce so na 4-stopnjski Likertovi lestvici
(1-Sploh ne potrebujem: 4-Nujno potrebujem) označili_e, v kolikšni meri
trenutno potrebujejo strokovno usposabljanje za vsako od naštetih podro-
čij (18 postavk). Na uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega od-
lično vrednost (Cronbach α = 0,93).

Analize
Statistične analize (testi zanesljivosti, deskriptivne statistike, χ² test, t-testi)
smo naredile s programom IBM SPSS Statistics 27. Za primerjavo neodvi-
snih vzorcev smo v primerih intervalnih spremenljivk uporabile t-test, saj
so se spremenljivke porazdeljevale po normalni distribuciji. Pri primerja-
vi neodvisnih vzorcev v primeru nominalne spremenljivke smo uporabile
χ² test. Vse statistične hipoteze smo testirale pri 5-odstotni ravni alfa napa-
ke. Grafi so za lažji uvid v rezultate prikazani od največjega deleža odgovo-
rov do najmanjšega. Tabela je preurejena na način, da si področja znotraj
ustvarjanja vključujoče šolske kulture sledijo od zgoraj navzdol (od najbolj

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35