Page 30 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 30
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
ljanj, ki so se jih ravnatelji_ce udeležili_e, so imele največ pozitivnega vpli-
va na ravnateljevo_ičino vodenje v zadnjih 12 mesecih. Vprašanje je bilo,
tako kot predhodno, osnovano (in prilagojeno našim ciljem) na vprašanjih
raziskave TALIS 2018 (OECD, 2018a, 2018b). Udeleženci_ke so med deveti-
mi postavkami izbrali_e tiste, ki so jih prepoznali_e kot značilnosti z naj-
bolj pozitivnim vplivom na njihovo vodenju šole. Prav tako so lahko do-
pisali_e značilnosti, ki niso bile opredeljene med možnimi odgovori. Na
uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega zadovoljivo vrednost
(Cronbach α = 0,67).
Zaznane potrebe po usposabljanju na področjih, povezanih z ustvarja-
njem vključujoče šolske kulture, kjer nas je zanimalo, katera specifična pod-
ročja znotraj ustvarjanja vključujoče šolske kulture bi ravnatelji_ce želeli_e
nadgraditi in kje se čutijo v svoji praksi bolj kompetentni_e. Lestvica je bila
razvita na osnovi Indeksa inkluzivnosti (Booth in Ainscow, 2002) in prila-
gojena kontekstom in ciljem projekta. Obsegala je potrebe po usposabljanju
na treh širših področjih: (1) ustvarjanje vključujoče kulture (npr. vzposta-
vljanje vključujočih vrednot), (2) oblikovanje vključujočih politik (npr. or-
ganizacija podpore za raznolikost) in (3) razvijanje vključujočih praks (npr.
organiziranje učenja). Prav tako je lestvica vsebovala potrebe po dodatnem
znanju in razumevanju področja vključujoče šolske kulture ter sposobnos-
ti za ozaveščanje svojih (ne)vključujočih praks in praks ostalih deležnikov,
vpletenih v šolski sitem. Ravnatelji_ce so na 4-stopnjski Likertovi lestvici
(1-Sploh ne potrebujem: 4-Nujno potrebujem) označili_e, v kolikšni meri
trenutno potrebujejo strokovno usposabljanje za vsako od naštetih podro-
čij (18 postavk). Na uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega od-
lično vrednost (Cronbach α = 0,93).
Analize
Statistične analize (testi zanesljivosti, deskriptivne statistike, χ² test, t-testi)
smo naredile s programom IBM SPSS Statistics 27. Za primerjavo neodvi-
snih vzorcev smo v primerih intervalnih spremenljivk uporabile t-test, saj
so se spremenljivke porazdeljevale po normalni distribuciji. Pri primerja-
vi neodvisnih vzorcev v primeru nominalne spremenljivke smo uporabile
χ² test. Vse statistične hipoteze smo testirale pri 5-odstotni ravni alfa napa-
ke. Grafi so za lažji uvid v rezultate prikazani od največjega deleža odgovo-
rov do najmanjšega. Tabela je preurejena na način, da si področja znotraj
ustvarjanja vključujoče šolske kulture sledijo od zgoraj navzdol (od najbolj
30
ljanj, ki so se jih ravnatelji_ce udeležili_e, so imele največ pozitivnega vpli-
va na ravnateljevo_ičino vodenje v zadnjih 12 mesecih. Vprašanje je bilo,
tako kot predhodno, osnovano (in prilagojeno našim ciljem) na vprašanjih
raziskave TALIS 2018 (OECD, 2018a, 2018b). Udeleženci_ke so med deveti-
mi postavkami izbrali_e tiste, ki so jih prepoznali_e kot značilnosti z naj-
bolj pozitivnim vplivom na njihovo vodenju šole. Prav tako so lahko do-
pisali_e značilnosti, ki niso bile opredeljene med možnimi odgovori. Na
uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega zadovoljivo vrednost
(Cronbach α = 0,67).
Zaznane potrebe po usposabljanju na področjih, povezanih z ustvarja-
njem vključujoče šolske kulture, kjer nas je zanimalo, katera specifična pod-
ročja znotraj ustvarjanja vključujoče šolske kulture bi ravnatelji_ce želeli_e
nadgraditi in kje se čutijo v svoji praksi bolj kompetentni_e. Lestvica je bila
razvita na osnovi Indeksa inkluzivnosti (Booth in Ainscow, 2002) in prila-
gojena kontekstom in ciljem projekta. Obsegala je potrebe po usposabljanju
na treh širših področjih: (1) ustvarjanje vključujoče kulture (npr. vzposta-
vljanje vključujočih vrednot), (2) oblikovanje vključujočih politik (npr. or-
ganizacija podpore za raznolikost) in (3) razvijanje vključujočih praks (npr.
organiziranje učenja). Prav tako je lestvica vsebovala potrebe po dodatnem
znanju in razumevanju področja vključujoče šolske kulture ter sposobnos-
ti za ozaveščanje svojih (ne)vključujočih praks in praks ostalih deležnikov,
vpletenih v šolski sitem. Ravnatelji_ce so na 4-stopnjski Likertovi lestvici
(1-Sploh ne potrebujem: 4-Nujno potrebujem) označili_e, v kolikšni meri
trenutno potrebujejo strokovno usposabljanje za vsako od naštetih podro-
čij (18 postavk). Na uporabljenem vzorcu koeficient zanesljivosti dosega od-
lično vrednost (Cronbach α = 0,93).
Analize
Statistične analize (testi zanesljivosti, deskriptivne statistike, χ² test, t-testi)
smo naredile s programom IBM SPSS Statistics 27. Za primerjavo neodvi-
snih vzorcev smo v primerih intervalnih spremenljivk uporabile t-test, saj
so se spremenljivke porazdeljevale po normalni distribuciji. Pri primerja-
vi neodvisnih vzorcev v primeru nominalne spremenljivke smo uporabile
χ² test. Vse statistične hipoteze smo testirale pri 5-odstotni ravni alfa napa-
ke. Grafi so za lažji uvid v rezultate prikazani od največjega deleža odgovo-
rov do najmanjšega. Tabela je preurejena na način, da si področja znotraj
ustvarjanja vključujoče šolske kulture sledijo od zgoraj navzdol (od najbolj
30