Page 333 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 333
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4.333-346
Prehajanje med reprezentacijami števil
kot pokazatelj razumevanja pojma števil
pri predšolskih otrocih
Jasmina Bunšek
Uvod
Prehajanje med reprezentacijami števil pri predšolskih otrocih sem raz-
iskovala v magistrskem delu pod vodstvom dr. Tatjane Hodnik Čadež na
Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Želela sem raziskati, kako otroci pridobiva-
jo razumevanje pojma števila. Želela sem vedeti kako prepoznati njihovo
stopnjo razumevanja, da bi na podlagi tega vedela kdaj ter kakšne dejavno-
sti ponuditi otrokom pri svojem delu v vrtcu.
Teoretična spoznanja
V nadaljevanju bom podrobneje obravnavala in teoretično opredelila štet-
je, katere reprezentacije števil poznamo in razvoj pojma števila pri predšol-
skih otrocih.
Štetje
»V štetju je prvi smisel števil« (Ferbar, 1990: 9). Štetje je na videz enostaven
proces, vendar je pravzaprav zelo kompleksno, saj je treba poznati dovolj
poimenovanj (števil), da lahko preštejemo vse predmete, ki jih želimo preš-
teti (Liebeck, 1995).
333
Prehajanje med reprezentacijami števil
kot pokazatelj razumevanja pojma števil
pri predšolskih otrocih
Jasmina Bunšek
Uvod
Prehajanje med reprezentacijami števil pri predšolskih otrocih sem raz-
iskovala v magistrskem delu pod vodstvom dr. Tatjane Hodnik Čadež na
Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Želela sem raziskati, kako otroci pridobiva-
jo razumevanje pojma števila. Želela sem vedeti kako prepoznati njihovo
stopnjo razumevanja, da bi na podlagi tega vedela kdaj ter kakšne dejavno-
sti ponuditi otrokom pri svojem delu v vrtcu.
Teoretična spoznanja
V nadaljevanju bom podrobneje obravnavala in teoretično opredelila štet-
je, katere reprezentacije števil poznamo in razvoj pojma števila pri predšol-
skih otrocih.
Štetje
»V štetju je prvi smisel števil« (Ferbar, 1990: 9). Štetje je na videz enostaven
proces, vendar je pravzaprav zelo kompleksno, saj je treba poznati dovolj
poimenovanj (števil), da lahko preštejemo vse predmete, ki jih želimo preš-
teti (Liebeck, 1995).
333