Page 25 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 25
k aj vpliva na učiteljevo izbiro učbenik a?
zavedajo pomena ustrezno vsebinsko in didaktično oblikovanega učbeni-
ka.
Na koncu bi radi opozorili na dejstvo, da pridobljeni in predstavljeni
rezultati niso reprezentativni, saj so bili k sodelovanju povabljeni le učitelji
osnovnih in srednjih šol, ki sodelujejo v projektu KaUč. Kljub tej omejitvi
pa nam lahko pričujoči rezultati služijo kot usmeritev za nadaljnje razisko-
vanje. Raziskavo bi bilo smiselno nadgraditi s povečanjem raziskovalnega
vzorca na reprezentativnega za celotno območje Republike Slovenije.
Literatura
Filipčič, Vincenc. „Izbor učbenikov kot strokovni izziv.“ Vzgoja in izobraževa-
nje 34, no. 4 (2003): 55–56.
Hadar, Linor L. „Opportunities to learn: Mathematics textbooks and stu-
dents’ achievements.“ Studies in Educational Evaluation 55 (2017): 153–166.
Accessed December 4, 2020. https://www.sciencedirect.com/science/arti-
cle/abs/pii/S0191491X17300949
Hung Lau, Kwok, Lam, Tri, Hon Kam, Booi, Nkhoma, Mathews, Richards,
Joan and Thomas, Susan. „The role of textbook learning resources in e-le-
arning: A taxonomic study.“ Computers & Education, 118 (2018): 10–24.
Accessed December 4, 2020. https://www.sciencedirect.com/science/arti-
cle/pii/S0360131517302403
Ivanuš Grmek, Milena. „Učbeniški kompleti v prvem triletju devetletne osnov-
ne šole.“ Sodobna pedagogika 54, no. 5 (2003): 74–89.
Justin, Janez. „Opazen razvoj: kako dobri so naši učbeniki.“ Šolski razgledi 58,
no. 9 (2007): 3.
Jurman, Benjamin. Kako narediti dober učbenik: na podlagi antropološke vzgo-
je. Ljubljana: Jutro, 1999.
Kovač, Miha, Kovač Šebart, Mojca, Krek, Janez, Štefanc, Damijan in Vidmar,
Tadej. Učbeniki in družba znanja. Ljubljana: Center za študij edukacijskih
strategij, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, 2005.
Kukanja-Gabrijelčič, Mojca. „Učbenik po meri učenca?: mednarodna primer-
jalna analiza vprašanj in nalog v učbenikih za zgodovino.“ Annales: ana-
li za istrske in mediteranske študije = annali di Studi istriani e mediterra-
nei = annals for Istrian and Mediterranean studies, 25, no 2 (2015): 385–398.
Accessed December 4, 2020. http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-
-MHBW4NAM
Mahmood, Khalid., Iqbal, Muhammad Zafar and Saeed, Muhammad.
„Textbook Evaluation Through Quality Indicators: The Case of Pakistan.“
25
zavedajo pomena ustrezno vsebinsko in didaktično oblikovanega učbeni-
ka.
Na koncu bi radi opozorili na dejstvo, da pridobljeni in predstavljeni
rezultati niso reprezentativni, saj so bili k sodelovanju povabljeni le učitelji
osnovnih in srednjih šol, ki sodelujejo v projektu KaUč. Kljub tej omejitvi
pa nam lahko pričujoči rezultati služijo kot usmeritev za nadaljnje razisko-
vanje. Raziskavo bi bilo smiselno nadgraditi s povečanjem raziskovalnega
vzorca na reprezentativnega za celotno območje Republike Slovenije.
Literatura
Filipčič, Vincenc. „Izbor učbenikov kot strokovni izziv.“ Vzgoja in izobraževa-
nje 34, no. 4 (2003): 55–56.
Hadar, Linor L. „Opportunities to learn: Mathematics textbooks and stu-
dents’ achievements.“ Studies in Educational Evaluation 55 (2017): 153–166.
Accessed December 4, 2020. https://www.sciencedirect.com/science/arti-
cle/abs/pii/S0191491X17300949
Hung Lau, Kwok, Lam, Tri, Hon Kam, Booi, Nkhoma, Mathews, Richards,
Joan and Thomas, Susan. „The role of textbook learning resources in e-le-
arning: A taxonomic study.“ Computers & Education, 118 (2018): 10–24.
Accessed December 4, 2020. https://www.sciencedirect.com/science/arti-
cle/pii/S0360131517302403
Ivanuš Grmek, Milena. „Učbeniški kompleti v prvem triletju devetletne osnov-
ne šole.“ Sodobna pedagogika 54, no. 5 (2003): 74–89.
Justin, Janez. „Opazen razvoj: kako dobri so naši učbeniki.“ Šolski razgledi 58,
no. 9 (2007): 3.
Jurman, Benjamin. Kako narediti dober učbenik: na podlagi antropološke vzgo-
je. Ljubljana: Jutro, 1999.
Kovač, Miha, Kovač Šebart, Mojca, Krek, Janez, Štefanc, Damijan in Vidmar,
Tadej. Učbeniki in družba znanja. Ljubljana: Center za študij edukacijskih
strategij, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, 2005.
Kukanja-Gabrijelčič, Mojca. „Učbenik po meri učenca?: mednarodna primer-
jalna analiza vprašanj in nalog v učbenikih za zgodovino.“ Annales: ana-
li za istrske in mediteranske študije = annali di Studi istriani e mediterra-
nei = annals for Istrian and Mediterranean studies, 25, no 2 (2015): 385–398.
Accessed December 4, 2020. http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-
-MHBW4NAM
Mahmood, Khalid., Iqbal, Muhammad Zafar and Saeed, Muhammad.
„Textbook Evaluation Through Quality Indicators: The Case of Pakistan.“
25