Page 286 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 286
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

V tabeli 49 so navedeni rezultati kvalitativne analize vsebine za 532 vi-
deo razlag s področja matematike in biologije. Podrobnejša pojasnitev kod
s podanimi primeri video posnetkov je v tabeli v prilogi. Za bolj optimizi-
rano navajanje podatkov ob kategorijah navajamo odstotkovni delež (od
532) video razlag, ki sodi v to kategorijo. Deleže navajamo le za kategorije,
saj za kode tega podatka nismo zbirali.

Tabela 49: Kvalitativne značilnosti pregledanih video razlag (N = 532)

Teme Kategorije Kode

Aktivnost učencev odgovor na vprašanje, navodila za delo, navodila za
(37,2 %) reševanje nalog, interaktivnost učencev

Aktivnost Zanimivosti (1,3 %) zanimivost
učencev Poudarjanje pomembnih zapis kot vir učenja, verbalizacija pomembnosti in-
informacij (84,8 %) formacije, ponavljanje pomembnih informacij, barv-
ne opore

Zavzetost učencev (3,9 počasen govor, strokovni pogovorni jezik
%)

Nesimbolna Enaktivna reprezentaci- demonstracija uporabe, življenjski primer, aplet, real-
reprezentacija ja (23,1 %) ni (konkretni) material, demonstracija izdelave
Ikonična reprezentacija skica grafa, skica številske premice, skica likov, skica
Struktura (55,1 %) teles, ikonična reprezentacija
Konceptualno Določljiva struktura vizualni prikaz
znanje (26,7 %)
Orodje Prevladujoče konceptu- uvod, metodični koraki, zaključek
Drugo alno znanje
(30,6 %) induktivni pristop, uporaba ponazoril, metafore, na-
pačne predstave učencev, medpredmetno povezova-
Uporabljeno orodje nje
(100 %) zaslonski posnetek, zapisovanje na list papirja, real-
ni posnetek, demonstracija učitelja, zapisovanje na
Drugo (1,3 %) tablo, uporaba neprimernega orodja za obdelavo po-
snetka
glasbena spremljava, rime, petje

V tabeli 49 so predstavljene kvalitativne značilnosti analiziranih vide-
oposnetkov. V nadaljevanju opisujemo le rezultate kategorij in kod, ki so se
pojavljale najpogosteje in tistih kod, ki so bile kot pomembne izpostavlje-
ne v pregledani literaturi. V 198 (37,2 %) videoposnetkih so učenci spodbu-
jeni k aktivnosti, v 451 (84,8 %) videoposnetkih pa so učitelji poudarjali po-
membne informacije (npr. besedno poudarjanje, barvne opore). V 7 (1,3 %)
primerih pa je podana tudi kakšna zanimivost, kot npr. katere so najmanj-
še kosti v človeškem telesu. V 11 (2,1 %) videoposnetkih je prisoten strokov-

286
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291