Page 284 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 284
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

razlag in obenem zapolnili raziskovalno vrzel na področju kriznega pouče-
vanja. Zastavili smo si naslednji raziskovalni vprašanji:
– Katere vsebinske teme lahko zaznamo pri video razlagah na Raz-

lagamo.si?
– Kakšne so merljive značilnosti video razlag na Razlagamo.si (npr.

dolžina, strukturiranost, uporabljeno orodje …)?

Metodologija
Za analizo videoposnetkov na portalu Razlagamo.si smo uporabili kombi-
nacijo kvantitativne (deskriptivna in inferenčna statistika) in kvalitativne
metodologije neeksperimentalnega pedagoškega raziskovanja (kvalitativ-
na vsebinska analiza). Raziskava bo tako poizvedovalne kot opisne narave,
znotraj interpretacije pa tudi pojasnjevalne narave.

Vzorec
Na dan zajetih videoposnetkov (15. 5. 2020) je bilo skupno na voljo 739 video
razlag. Od tega je bilo 376 (50,9 %) namenjenih predmetni stopnji osnov-
ne šole; sledijo video razlage za razredno stopnjo osnovne šole, ki jih je 265
(35,9 %), 98 (13,3 %) video razlag pa je bilo naloženih za srednjo šolo. Število
video razlag se ves čas spreminja in v prispevku navedeni deleži služijo in-
terpretaciji rezultatov na dan zajema posnetkov.

Kvalitativna vsebinska analiza videoposnetkov vključuje 532 video
razlag matematike in bioloških vsebin (71,9 % od 739 video razlag). Na raz-
redni stopnji je bilo kvalitativno analiziranih 146 (27,4 % od 532) video raz-
lag, na predmetni stopnji osnovne šole 312 (58,6 % od 532) in na srednji šol
74 (14 % od 532),) video razlag. Matematičnih video razlag je bilo 491 (92,2
% od 532), video razlag za biološke vsebine pa 41(7,8 % od 532),.

Pripomočki
Za kvalitativni del smo kode, ki smo jih dodelili video razlagam, vnašali v
wordovo preglednico, za kvantitativni del pa je bila deskriptivna in infe-
renčna statistika izvedena s pomočjo programa SPSS Statistic 27.

Postopek
Postopek je potekal v dveh zaporednih fazah. V prvi fazi smo izvedli kvali-
tativno vsebinsko analizo, pri čemer smo se omejili le na matematiko in bi-

284
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289