Page 288 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 288
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

razredno stopnjo, predmetno stopnjo in srednjo šolo, pri čemer je struktu-
ra največkrat prisotna v video razlagah za srednjo šolo (41 % video razlag).

Nesimbolna reprezentacija je vključena v 60,4 % videoposnetkov. Tudi
pri prisotnosti nesimbolne reprezentacije so zaznane statistično značilne
razlike (H = 46,60, p = 0,00), pri čemer je največ nesimbolne reprezentaci-
je prisotne pri video razlagah za predmetno stopnjo.

Konceptualno znanje je prisotno v 30,6 % videoposnetkov. Med kon-
ceptualno znanje smo uvrstili npr. induktivni pristop. Primer induktivne-
ga pristopa je, kjer učiteljica učencem razloži trikotniško pravilo s pomočjo
različno dolgih izrezanih listkov, ki jih premika in poskuša oblikovati tri-
kotnike. Primer proceduralnega znanje je reševanje rutinske naloge, npr.
sistema dveh enačb. Konceptualno znanje je statistično značilno najbolj po-
gosto na razredni stopnji (=11,92, p = 0,00) v primerjavi s predmetno stop-
njo in srednjo šolo.

Učitelji uporabljajo različna orodja pri razlagah. V največjem številu
primerov, torej v 46,6 %, so učitelji uporabili zaslonski posnetek, sledi za-
pisovanje na list papirja, ki so se ga učitelji poslužili v 31,4 %. V 10,9 % pri-
merov so zapisovali na tablo in v 4,7 % posneli realni posnetek. V nekaterih
primerih so učitelji v videoposnetku kombinirali različna orodja.

Pri analizi posnetkov s portala Razlagamo.si smo opazili, da v večini
učitelji niso vidni na posnetku, natančneje, vidni so v 11 % vseh analizira-
nih razlag.

Diskusija
V raziskavi smo ugotavljali značilnosti video razlag na portalu Razlaga-
mo.si, pri čemer so nas zanimale vsebinske teme lahko zaznamo pri video
razlagah na Razlagamo.si in kakšne so merljive značilnosti video razlag na
Razlagamo.si (npr. dolžina, strukturiranost, uporabljeno orodje …)?

Povprečna dolžina video razlage na portalu Razlagamo.si je približno
9 minut. Glede na izsledke raziskave, ki so jo izvedli Guo in sodelavci (2014:
44) je dolžina delno primerna, video razlage so verjetno predolge, saj na-
vajajo, da so študenti v celoti pogledali videoposnetek dolg približno 6 mi-
nut, v primeru, da je bil posnetek daljši od 9 minut, so si ga pogledali prib-
ližno do polovice, zato za študente priporočajo posnetke krajše od 6 minut.
V teoriji nismo zasledili raziskav, ki bi opisovale primernost dolžine video
razlage glede na starost. Na posvetu Razlagamo.si v juniju 2020 je bilo pre-
dlagano, da je primerna dolžina video razlage nekje 7 minut za najmlajše

288
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293