Page 279 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 279
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4.279-298

Video razlage na Razlagamo.si:
analiza vsebine in značilnosti

Alenka Lipovec, Nika Kores, Igor Pesek, Vesna Zmazek, Blaž Zmazek

Uvod

Del šolskega leta 2019/2020 je zaradi epidemije COVID-19 potekal v pri-

lagojeni obliki, kar se dogaja tudi v šolskem letu 2020/2021. Kot odgovor
na situacijo so nekateri učitelji in študenti pričeli z ustvarjanjem izobra-
ževalnih videoposnetkov, nujna je bila vzpostavitev skupnega repozitorija
gradiv. Zato je že konec marca 2020 v sklopu treh fakultet Univerze v Ma-
riboru – Fakultete za naravoslovje in matematiko, Pedagoške fakultete in
Filozofske fakultete nastala skupna izobraževalna točka Razlagamo.si, kjer
so video razlage prosto dostopne vsem učiteljem in učencem.

Dosedanje raziskave ne nakazujejo, da bi uporaba IKT imela na zna-
nje učencev statistično značilen vpliv v primerjavi s klasičnim poučeva-
njem, kažejo pa se izrazite prednosti IKT pri razvoju avtonomnega učenja
(Hatlevik et al., 2018: 115). Raziskovalci s tega področja poudarjajo kvaliteto
e-učnih materialov in svarijo pred nekritično uporabo (Lipovec et al., 2017:
139). Čeprav raziskovalno rezultati na tem področju niso konsistentni (npr.
Clark et al., 2016: 80; Siddiq et al., 2016: 60), je široko sprejeta hipoteza, da
bodo računalniki v učilnicah prihodnosti igrali vlogo spodbujevalcev ko-
gnicije (Pérez-Sanagustín et al., 2017: 21). V času epidemije COVID-19, ko
poteka krizno izvajanje e-učenja, ne poteka vse gladko in učinkovito, saj
imajo šole omejene izkušnje z e-učenjem, zlasti kadar učitelji ne razumejo
principov poučevanja na daljavo (Mailizar et al., 2020: 3).

279
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284