Page 23 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 23
j vpliva na učiteljevo izbiro učbenik a?

Tabela 1: Strukturni odstotki (f %) učiteljev razrednega pouka, predmetnega pouka
in učiteljev v srednjih šolah glede na posamezen dejavnik izbora

Dejavniki Učitelji Učitelji Učitelji
razrednega predmetnega v srednjih
Cena učbenikov
Ravnatelj ali strokovni aktiv šole pouka pouka šolah
Uporabnost priloženega priročnika za uči- f% f% f%
telje 47,7 16,7 13,6
Učitelji drugih šol 54,5 28,6 39,4
Videz in podoba učbenikov
Založnik in/ali predstavitev na založniko- 50,0 42,9 40,9
vem seminarju
Priporočila s študijskih srečanj 9,1 11,9 9,1
Sodelavci 47,7 47,6 42,4
Vsebina učbenikov in njihova metodično-di-
daktična zasnova 40,9 23,8 13,6

15,9 28,6 24,2
86,4 42,9 53,0

86,4 92,9 74,2

Iz tabele 1 je razvidno, da največ učiteljev razrednega pouka uporab-
lja učbenik, ki so ga izbrali pod vplivom sodelavcev (86,4 %) in zaradi vse-
bine učbenika ter njegove metodično-didaktične zasnove (86,4 %). Dobra
polovica je učiteljev, katerih izbira je pod vplivom ravnatelja ali strokovne-
ga aktiva (54,5 %). Sledijo tisti, ki jim je pomembna uporabnost predlože-
nega priročnika (50 %), cena (47,7 %) in zunanji videz učbenika (47,7 %) ter
predstavitev založnika (40,9 %). Najmanj je učiteljev, ki pri izbiri sledijo pri-
poročilom študijskih skupin (15,9 %) in učiteljem drugih šol (9,1 %).

Pri učiteljih predmetnega pouka lahko iz rezultatov razberemo, da je
večina učiteljev izbrala učbenik zaradi njegove vsebine in njihove metodič-
no-didaktične zasnove (92,9 %). Vsi drugi dejavniki so manj pomembni.
Slaba polovica učiteljev namreč navaja vpliv videza učbenika (47,6 %) in so-
delavcev (42,9 %) ter uporabnosti priročnika (42,9 %). Sledi vpliv ravnatelja
(28,6 %) in študijskih srečanj (28,6 %), za tem založnika (23,8 %), cena (16,7
%) in na zadnjem mestu vpliv učiteljev drugih šol (11,9 %).

Prav tako lahko iz rezultatov v tabeli 1 razberemo, da je za večino sre-
dnješolskih učiteljev temeljni razlog za izbiro učbenika njegova vsebina in
metodično-didaktična zasnova (74,2 %). Sledi polovica učiteljev, ki po po-
membnosti izpostavljajo pomen sodelavcev (53 %), videza in podobe učbe-
nika (42,4 %), uporabnosti priročnika (40,9 %) in vpliv ravnatelja ter stro-
kovnega aktiva šole (39,4 %). Manj je učiteljev, katerih izbor je pod vplivom
priporočil študijskih skupin (24,2 %), predstavitve založnika (13,6 %) in cene

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28