Page 212 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 212
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

pomembno višji rezultat (t = 2,46, p = 0,016) od rezultata dijakov v kontro-
lni skupini (11,28 oz. 45,12 %). Razlika med obema skupinama je pomemb-
na na postavki »veščine« (t = 2,56, p = 0,012), ne pa na postavki »znanje« (t
= 1,74, p = 0,085).

Tabela 37: Rezultati dijakov v eksperimentalni in dijakov v kontrolni skupini na prvem in
drugem merjenju znanja in veščin

Eksperimentalna skupina Kontrolna skupina t-test
tp
( %) N SD ( %) N SD 0,08 0,933
-0,94 0,349
Pred- Znanje 58,19 60 21,725 57,75 43 29,175 -0,53 0,600
-test Veščine 1,74 0,085
Post- Skupaj 51,88 60 14,478 55,23 43 19,855 2,56* 0,012
-test Znanje 2,46* 0,016
Veščine 54,58 60 13,605 56,31 43 18,175
Skupaj
46,54 60 18,161 40,25 43 17,988

58,61 60 16,664 50,39 43 15,209

52,33 60 15,044 45,12 43 14,218

Dijaki v eksperimentalni skupini so od prvega do drugega merjenja
(tabela 38) statistično pomembno napredovali na postavkah, vezanih na
veščino (t=-2,898, p=0,005), statistično pomembno pa nazadovali pri po-
stavkah, vezanih na znanje (t=3,770, p=0,000), ki pa sicer ni bilo znanje iz
istih vsebin kot pri prvem merjenju. Skupno so ohranili raven dosežka iz
prvega merjenja.

Tabela 38: Rezultati dijakov eksperimentalne in kontrolne skupine na prvem merjenju
(pred-test) in drugem merjenju znanja in veščin

Pred-test Post-test t-test
(odv. vzorci)
Eksperi- Znanje ( %) N SD ( %) N SD tp
mentalna Veščine 58,19 60 21,725 46,54 60 18,161 3,770 0,000
skupina Skupaj 51,88 60 14,478 58,61 60 16,664 -2,898 0,005
54,58 60 13,605 52,33 60 15,044 1,053 0,297
Kontrol­ Znanje 57,75 43 29,175 40,25 43 17,988 4,739 0,000
na sku- Veščine 55,23 43 19,855 50,39 43 15,209 1,581 0,121
pina Skupaj 56,31 43 18,175 45,12 43 14,218 4,718 0,000

Dijaki v kontrolni skupini so od prvega do drugega merjenja stati-
stično pomembno poslabšali svoje rezultate (tabela 38). Statistično slabši
so rezultati na postavkah, vezanih na konceptualno matematično znanje
(t=4,739, p=0,000), in v skupnem dosežku (t=4,718, p=0,000), ne pa na po-
stavkah, vezanih na preverjane veščine (t=1,581, p=0,121).

212
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217