Page 211 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 211
k ako for mativno spr emljanje pr i pouku matematike vpliva na matematično znanje ...

učenci v eksperimentalni skupini v povprečju dosegli 79,97 % točk, učen-
ci v kontrolni skupini pa 75,69 % točk, kar je primerljiv rezultat (t=1,213,
p=0,227) za razliko od postavk, vezanih na veščine, kjer so učenci v ekspe-
rimentalni skupini dosegli v povprečju 62,32 % točk, kar je statistično bolj-
ši rezultat, kot so ga dosegli učenci v kontrolni skupini (52, 86 %; t=3,646,
p=0,000).

Tabela 36: Rezultati osnovnošolcev v eksperimentalni in v kontrolni skupini na prvem
merjenju (pred-test) in drugem merjenju znanja in veščin

Eksperimentalna skupina Kontrolna skupina t-test
tp
( %) N SD ( %) N SD 1,21 0,227
3,65 0,000
Pred- Znanje 79,97 66 19,22 75,69 85 24,16 3,05 0,003
-test Veščine -1,51 0,133
Skupaj 62,32 66 16,72 52,86 85 15,08 1,34 0,181
68,94 66 14,71
61,42 85 15,24 0,18 0,855

Post- Znanje 77,27 66 17,80 81,96 85 19,77
-test Veščine
63,13 66 14,52 59,61 85 17,04
Skupaj
68,43 66 13,58 67,99 85 15,62

Na post-testu so učenci v eksperimentalni skupini dosegli podo-
ben skupni rezultat kot učenci v kontrolni skupini (rEeSzu=lt6a8t,n43a, pKoS s=ta6v7k,a9h9,,
t = 0,18, p=0,855). Podobno lahko ugotovimo tudi za
vezanih na znanje (t = -1,51, p = 0,13), in za rezultat na postavkah, vezanih
na veščine (t = 1,34, p = 0,18). Osnovnošolci v eksperimentalni skupini so vi-
soke dosežke iz prvega merjenja ohranili tudi pri drugem merjenju. Učen-
ci v kontrolni skupini so od prvega do drugega merjenja napredovali. Sta-
tistično pomembno boljši so bili tako v skupnem dosežku (N=85, t= -3,70,
p=0,000), kot na postavkah, vezanih na veščine (N=85, t=-3,57, p=0,001), pa
tudi na postavkah, vezanih na matematično konceptualno znanje (N=85,
t = - 2,18, p= 0,032).

Hipoteza 1: Srednja šola
Avtentična naloga, ki so jo dijaki reševali na pred-testu, je bila ovredno-
tena z 28 točkami. Dijaki v eksperimentalni skupini so dosegli povpreč-
no 15,28 točk (54,57 %), dijaki v kontrolni skupini pa 15,77 točk (56,32 %),
kar je primerljiv rezultat. Enako velja tudi za delne rezultate, ki kažejo, da
se skupini na pred-testu nista razlikovali glede na matematično znanje in
preverjane veščine (tabela 37). Avtentična naloga, ki so jo dijaki reševali na
post-testu, je bila ovrednotena s 25 točkami. Dijaki v eksperimentalni sku-
pini so skupno dosegli v povprečju 13,08 oz. 52,33 % točk, kar je statistično

211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216