Page 210 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 210
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
Postopek
Raziskava je potekala v šol. letu 2018/2019 in sicer od začetka oktobra 2018
do junija 2019, v skladu z eksperimentalnim načrtom, dogovor za sode-
lovanje z učitelji pa je potekal že mesec pred tem. K sodelovanju smo po-
vabili učiteljice in učitelje matematike, ki z Zavodom RS za šolstvo inten-
zivno sodelujejo v razvojni nalogi Formativno spremljanje, ter učitelje in
učiteljice, ki v razvojni nalogi ne sodelujejo in domnevno pouka ne izva-
jajo sistematično po načelih formativnega spremljanja. Preizkus znanja in
veščin, vprašalnike in intervju z učenci v fokusnih skupinah (rezultati niso
predmet tega članka) smo izvajali dvakrat, kot pred-test (oktober, novem-
ber 2018) ter kot post-test (april do junij 2019). Raziskali smo razlike med
dosežki učencev in dijakov v kontrolni in eksperimentalni skupini ter med
dosežki učencev in dijakov znotraj posamezne skupine (eksperimentalna,
kontrolna) na pred in post-testu.
Opis instrumentarija
Vrednotenje znanja in veščin je potekalo na temelju preverjanja vsebinskega
znanja matematike ter veščin podajanja povratne informacije in samovred-
notenja z avtentičnimi nalogami. Pri reševanju nalog se je izmenjalo več faz
samostojnega reševanja in reševanja v paru s sošolcem.
Vrednotenje doživljanja kompetentnosti za učenje matematike smo
ugotavljali s 4-itemskim vprašalnikom z visoko zanesljivostjo (Crombach
alpha = 0,91), učenci so označili stopnjo strinjanja s posamezno postavko
na 5-stopenjski lestvici (1 - sploh se ne strinjam, 2 - se precej ne strinjam, 3
- se niti ne strinjam niti se strinjam, 4 - se precej strinjam, 5 - popolnoma
se strinjam). Postavke vprašalnika: “Pri matematiki sem se sposoben veli-
ko naučiti.”, “Pri učenju matematike vem, kdaj sem uspešen.”, Zadovoljen
sem s svojimi rezultati pri matematiki.”, “Kadar se pri matematiki potru-
dim, sem uspešen.”
Rezultati
Hipoteza 1: Osnovna šola
Iz rezultatov (tabela 36) je razvidno, da so učenci v eksperimentalni skupi-
ni že v izhodišču dosegli na testu preverjanja matematičnih znanj in veš
čin statistično pomembno višje rezultate od učencev kontrolne skupine
(gEaS =m6e8rj,9en4j,aKSz=m6a1n,4jš2a,lat=. 3N,0a5,ppo=st0a,v0k0a3h)., Ta razlika se je od prvega do druge-
vezanih na znanje, so na predtestu
210
Postopek
Raziskava je potekala v šol. letu 2018/2019 in sicer od začetka oktobra 2018
do junija 2019, v skladu z eksperimentalnim načrtom, dogovor za sode-
lovanje z učitelji pa je potekal že mesec pred tem. K sodelovanju smo po-
vabili učiteljice in učitelje matematike, ki z Zavodom RS za šolstvo inten-
zivno sodelujejo v razvojni nalogi Formativno spremljanje, ter učitelje in
učiteljice, ki v razvojni nalogi ne sodelujejo in domnevno pouka ne izva-
jajo sistematično po načelih formativnega spremljanja. Preizkus znanja in
veščin, vprašalnike in intervju z učenci v fokusnih skupinah (rezultati niso
predmet tega članka) smo izvajali dvakrat, kot pred-test (oktober, novem-
ber 2018) ter kot post-test (april do junij 2019). Raziskali smo razlike med
dosežki učencev in dijakov v kontrolni in eksperimentalni skupini ter med
dosežki učencev in dijakov znotraj posamezne skupine (eksperimentalna,
kontrolna) na pred in post-testu.
Opis instrumentarija
Vrednotenje znanja in veščin je potekalo na temelju preverjanja vsebinskega
znanja matematike ter veščin podajanja povratne informacije in samovred-
notenja z avtentičnimi nalogami. Pri reševanju nalog se je izmenjalo več faz
samostojnega reševanja in reševanja v paru s sošolcem.
Vrednotenje doživljanja kompetentnosti za učenje matematike smo
ugotavljali s 4-itemskim vprašalnikom z visoko zanesljivostjo (Crombach
alpha = 0,91), učenci so označili stopnjo strinjanja s posamezno postavko
na 5-stopenjski lestvici (1 - sploh se ne strinjam, 2 - se precej ne strinjam, 3
- se niti ne strinjam niti se strinjam, 4 - se precej strinjam, 5 - popolnoma
se strinjam). Postavke vprašalnika: “Pri matematiki sem se sposoben veli-
ko naučiti.”, “Pri učenju matematike vem, kdaj sem uspešen.”, Zadovoljen
sem s svojimi rezultati pri matematiki.”, “Kadar se pri matematiki potru-
dim, sem uspešen.”
Rezultati
Hipoteza 1: Osnovna šola
Iz rezultatov (tabela 36) je razvidno, da so učenci v eksperimentalni skupi-
ni že v izhodišču dosegli na testu preverjanja matematičnih znanj in veš
čin statistično pomembno višje rezultate od učencev kontrolne skupine
(gEaS =m6e8rj,9en4j,aKSz=m6a1n,4jš2a,lat=. 3N,0a5,ppo=st0a,v0k0a3h)., Ta razlika se je od prvega do druge-
vezanih na znanje, so na predtestu
210