Page 182 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 182
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

stično značilne razlike v besedilnih spretnostih vseh dvojic kategorij spre-
menljivke izobrazba matere/skrbnice: nižja (258,1), srednja (269,7) in višja
(290). Kažejo se tudi statistično značilne razlike v besedilnih spretnos-
tih med vsemi dvojicami spremenljivke izobrazba očeta/skrbnika: nižja
(256,4), srednja (270,4) in višja (291,5).

Post-hoc test pokaže statistično značilne razlike med vsemi dvojica-
mi kategorij spremenljivke zdravje: odlično (271,9), zelo dobro (277,9), dob-
ro (270,4) zadovoljivo ali slabo (254,8). Statistično značilne razlike so tudi
med večino dvojic spremenljivke prostovoljsko delo v nevladnih organiza-
cijah: nikoli (271,4), manj kot enkrat na mesec (273,1), manj kot enkrat na te-
den, a vsaj enkrat na mesec (271,9), vsaj enkrat na mesec ali vsak dan (283,4).
Pri spremenljivki število knjig v gospodinjstvu so statistično značilne raz-
like med vsemi dvojicami kategorij te spremenljivke: do 10 knjig (252,4), 11–
25 knjig (260,2), 26–100 knjig (273,6), 101–200 knjig 285,6), nad 200 knjig
(295,7).

Tabela 34: Analiza variance (odvisna spremenljivka: besedilne spretnosti)

  F p Statistične razlike (post-hoc test)
9322,991 se kažejo
Izobrazba matere/skrbnice 9610,569 p<
Izobrazba očeta/skrbnika 1123,492 0,001 med vsemi dvojicami treh kategorij
Zdravje 626.130 p<
Prostovoljsko delo v nevladnih or- 8021,110 0,001 med vsemi dvojicami treh kategorij
ganizacijah p<
Število knjig v gospodinjstvu 0,001 med vsemi dvojicami štirih kategorij
med vsemi dvojicami kategorij razen
Vir: OECD, 2016, lastni izračuni. p< med »nikoli« in »manj kot enkrat na
0,001 teden, a vsaj enkrat na mesec«
med vsemi dvojicami petih kategorij
p<
0,001

V nadaljevanju smo želeli ugotoviti, katera od izbranih neodvisnih
spremenljivk ima največjo napovedno moč besedilne spretnosti mladostni-
ka. Uporabili smo multiplo linearno regresijsko analizo. V regresijski mo-
del smo uvrstili neodvisne spremenljivke: zdravje, izobrazba matere/skrb-
nice, izobrazba očeta/skrbnika, število knjig v gospodinjstvu, sodelovanje
v nepridobitnih organizacijah in spol2.

2 Spol je nominalna spremenljivka, zato smo jo za regresijski model preoblikovali v
dihotomno spremenljivko moški spol (1 – da, 0 – ne).

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187