Page 177 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 177
pr ispevek k proučevanju besedilnih spr etnosti mladih v sloveniji

sedilnih spretnosti – zaznavajo zgoščena in daljša besedila, ki jih razumejo,
interpretirajo in ovrednotijo, pravilno sklepajo in izluščijo pomen prebra-
nega. Vsaj tretja raven je po ocenah OECD tista, ki je potrebna za normal-
no delovanje v sodobni družbi, ki temelji na znanju. Relativno malo mladih
iz vseh treh kategorij dosega četrto ali peto raven spretnosti (ta delež je viš-
ji v starostni skupini od 25. do 29. leta).

Kljub razmeroma dobrim dosežkom mladih v primerjavi z drugimi
starostnimi kategorijami je zaskrbljujoč podatek, da manj kot polovica teh
ne dosega želene tretje ravni.

Slika 6: Besedilne spretnosti prebivalcev OECD, Evropske unije, Slovenije po starosti,
rezultati raziskave PIAAC (2012–2016)
Vir: OECD, 2016

Besedilne spretnosti vseh starostnih skupin v Sloveniji so nižje od pov-
prečja OECD in Evropske unije. Te razlike so manjše v populaciji od 16. do
24. leta starosti.

Besedilne spretnosti Slovencev so podpovprečne v primerjavi z bese-
dilnimi spretnostmi odraslih v drugih evropskih in neevropskih državah,
ki so sodelovale v prvem in drugem krogu raziskave PIAAC. Slovenija je
povsem na koncu, slabša od nje sta le Italija in Čile (Skills Matter, 2016).

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182