Page 177 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 177
pr ispevek k proučevanju besedilnih spr etnosti mladih v sloveniji
sedilnih spretnosti – zaznavajo zgoščena in daljša besedila, ki jih razumejo,
interpretirajo in ovrednotijo, pravilno sklepajo in izluščijo pomen prebra-
nega. Vsaj tretja raven je po ocenah OECD tista, ki je potrebna za normal-
no delovanje v sodobni družbi, ki temelji na znanju. Relativno malo mladih
iz vseh treh kategorij dosega četrto ali peto raven spretnosti (ta delež je viš-
ji v starostni skupini od 25. do 29. leta).
Kljub razmeroma dobrim dosežkom mladih v primerjavi z drugimi
starostnimi kategorijami je zaskrbljujoč podatek, da manj kot polovica teh
ne dosega želene tretje ravni.
Slika 6: Besedilne spretnosti prebivalcev OECD, Evropske unije, Slovenije po starosti,
rezultati raziskave PIAAC (2012–2016)
Vir: OECD, 2016
Besedilne spretnosti vseh starostnih skupin v Sloveniji so nižje od pov-
prečja OECD in Evropske unije. Te razlike so manjše v populaciji od 16. do
24. leta starosti.
Besedilne spretnosti Slovencev so podpovprečne v primerjavi z bese-
dilnimi spretnostmi odraslih v drugih evropskih in neevropskih državah,
ki so sodelovale v prvem in drugem krogu raziskave PIAAC. Slovenija je
povsem na koncu, slabša od nje sta le Italija in Čile (Skills Matter, 2016).
177
sedilnih spretnosti – zaznavajo zgoščena in daljša besedila, ki jih razumejo,
interpretirajo in ovrednotijo, pravilno sklepajo in izluščijo pomen prebra-
nega. Vsaj tretja raven je po ocenah OECD tista, ki je potrebna za normal-
no delovanje v sodobni družbi, ki temelji na znanju. Relativno malo mladih
iz vseh treh kategorij dosega četrto ali peto raven spretnosti (ta delež je viš-
ji v starostni skupini od 25. do 29. leta).
Kljub razmeroma dobrim dosežkom mladih v primerjavi z drugimi
starostnimi kategorijami je zaskrbljujoč podatek, da manj kot polovica teh
ne dosega želene tretje ravni.
Slika 6: Besedilne spretnosti prebivalcev OECD, Evropske unije, Slovenije po starosti,
rezultati raziskave PIAAC (2012–2016)
Vir: OECD, 2016
Besedilne spretnosti vseh starostnih skupin v Sloveniji so nižje od pov-
prečja OECD in Evropske unije. Te razlike so manjše v populaciji od 16. do
24. leta starosti.
Besedilne spretnosti Slovencev so podpovprečne v primerjavi z bese-
dilnimi spretnostmi odraslih v drugih evropskih in neevropskih državah,
ki so sodelovale v prvem in drugem krogu raziskave PIAAC. Slovenija je
povsem na koncu, slabša od nje sta le Italija in Čile (Skills Matter, 2016).
177