Page 183 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 183
pr ispevek k proučevanju besedilnih spr etnosti mladih v sloveniji

Regresijski model z uvrščenimi devetimi neodvisnimi spremenljivka-
mi pojasnjuje 22,7 % variance odvisne spremenljivke besedilne spretnosti in
je stabilen. Vrednost statistike F je 6049,47; p < 0,001. Tabela 35 kaže na to,
da osem neodvisnih spremenljivk od devetih vpliva na besedilne spretnos-
ti. Edina spremenljivka, ki nanjo ne vpliva, je prostovoljsko delo v nevla-
dnih organizacijah v zadnjih dvanajstih mesecih (t = –0,041; p = 0,967).
Med drugimi spremenljivkami, ki vplivajo na besedilne spretnosti, nam
standardizirani koeficient beta pove, katera od teh spremenljivk vpliva naj-
močneje in katera manj močno. Opazimo lahko, da najmočneje vplivata
spremenljivki število knjig v gospodinjstvu (ß = 0,253), ta pomeni večjo be-
sedilno pismenost mladostnika, ki živi obdan z večjim številom knjig, in pa
udeležba v formalnem izobraževanju (ß = 0,225), ki se kaže v višji besedil-
ni pismenosti kot pri mladostnikih, ki niso udeleženi v formalnem izobra-
ževanju. Takoj za njo sledijo izobrazba očeta/skrbnika (ß = 0,117), materni
jezik slovenščina (ß = 0,061) in izobrazba matere/skrbnice (ß = 0,046). Viš-
ja izobrazba staršev ali skrbnikov je povezana z višjimi besedilnimi spret-
nostmi mladostnika, prav tako slovenščina kot materni jezik.

Tabela 35: Koeficienti regresijske analize (odvisna spremenljivka besedilne spretnosti)

  Nestandardizirani Standardi- t p
koeficienti zirani koe-
konstanta 396,235 p < 0,001
moški spol B std. napaka ficienti –10,728 p < 0,001
izobrazba matere/skrbnice beta 18,026 p < 0,001
izobrazba očeta/skrbnika 47,495 p < 0,001
število knjig v gospodinjstvu 203,658 0,514 108,043 p < 0,001
prostovoljsko delo v nevladnih –0,041 p = 0,967
organizacijah –1,673 0,156 –0,023 –8,571 p < 0,001
zdravstveno stanje 24,106 p < 0,001
materni jezik 2,645 0,147 0,046 p = 0,011
rojen v državi 2,541
udeležen v formalnem izobra- 7,061 0,149 0,117 p < 0,001
ževanju v zadnjih dvanajstih 104,482
mesecih 7,100 0,066 0,253

–20,003 0,072 0,000

–0,751 0,088 –0,018
9,107 0,378 0,061
1,164 0,458 0,006

23,942 0,229 0,225

Vir: OECD, 2016, lastni izračuni.

183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188