Page 179 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 179
ispevek k proučevanju besedilnih spr etnosti mladih v sloveniji

Uporabljene spremenljivke
Najpomembnejša dimenzija, ki nas v prispevku zanima, so besedilne spret-
nosti, merjene z desetimi spremenljivkami. Skupna besedilna spretnost je
zajeta v eni razmernostni spremenljivki, neodvisne spremenljivke pa zaje-
majo: spol; slovenščino kot materni jezik (pri 93,3 % mladostnikih); rojen
v Sloveniji (takšnih je 95,7 % mladih); izobrazbo matere/skrbnice; izobraz-
ba očeta/skrbnika; število knjig, v gospodinjstvu; eno od vprašanj je merilo
prostovoljsko delo v nepridobitnih organizacijah, ki smo ga tudi uporabi-
li kot neodvisno spremenljivko; zdravje posameznika in udeležba v formal-
nem izobraževanju v zadnjih dvanajstih mesecih (glej tabelo 32, ki predsta-
vlja deleže in populacijske vrednosti).

Tabela 32: Frekvenčna porazdelitev neodvisnih spremenljivk na populaciji mladih, starih od
16 do 24 let

Spremenljivka Kategorije N %
spol moški 100.098 51,7
materni jezik ženski 93.366 48,3
rojen v Sloveniji da 180.593 93,3
izobrazba matere ne 12.872 6,7
da 185.205 95,7
izobrazba očeta ne 4,3
ISCED 1, 2, 3, kratek 8259 15,8
število knjig doma ISCED 3 brez 3c4 30.098 56,5
ISCED 5,6 107.399 27,7
ISCED 1, 2, 3, kratek 52.711 14,4
ISCED 3 brez 3c4 27.111 61,5
ISCED 56 115.823 24,1
10 knjig ali manj 45.316 14,2
11–25 knjig 27.399 19,8
26–100 knjig 38.255 35,7
101–200 knjig 68.997 15,1
201–500 knjig 29.185 10,6
več kot 500 knjig 20.499 4,6
8813

179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184