Page 181 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 181
pr ispevek k proučevanju besedilnih spr etnosti mladih v sloveniji

(253,99); prav tako rojeni v Sloveniji (273,87) za razliko od tistih, ki to niso
(255,25). Statistično značilne razlike so tudi v ravneh besedilnih spretnos-
ti med mladimi, ki so bili v zadnjih dvanajstih mesecih udeleženi v formal-
nem izobraževanju (277,77 ), in tistimi, ki niso bili udeleženi (244,44 ).

Tabela 33: T-test za dva neodvisna vzorca (odvisna spremenljivka: besedilne spretnosti*)

Standar- t p
  N Povprečje dni
odklon

Spol moški 100.098 269,46 39,79 –45,092 p < 0,001
ženski 93.366 276,95 33,16

Materni jezik da 180.593 274,44 35,92 50,722 p < 0,001
slovenščina ne 12.872 253,99 44,73

Rojen v Sloveniji da 185.205 273,87 36,46 39,275 p < 0,001
V zadnjih dva- ne 8259 255,25 42,39 –134,88 p < 0,001
najstih mesecih je ni sodeloval 27.265 244,44 38,342
bil udeležen v for-
malnem izobraže- je sodeloval 166.200 277,77 34,49
vanju

* Besedilne spretnosti mladih dosegajo vrednosti od 116,64 do 357,73 (P = 273,08; SO = 36,93).
Vir: OECD, 2016, lastni izračuni.

V nadaljevanju smo merili statistično značilno razliko med različnimi
kategorijami spremenljivk, ki imajo več kot dve kategoriji: izobrazba oče-
ta/skrbnika in matere/skrbnice, zdravje posameznikov, število knjig v go-
spodinjstvu in sodelovanje v nepridobitnih organizacijah. Zaradi izločitve
kategorij s premajhnim številom enot smo pri spremenljivki zdravje zdru-
žili zadnji dve kategoriji v eno (zadovoljivo in slabo); pri spremenljivki pro-
stovoljsko delo v nepridobitnih organizacijah smo združili kategoriji vsaj
enkrat na teden in vsak dan v eno; pri spremenljivki število knjig v gospo-
dinjstvu pa smo združili kategoriji 201–500 knjig in več kot 500 knjig v eno
kategorijo, več kot 200 knjig. Test ANOVA najprej izračuna, ali je med vsaj
eno dvojico kategorij v spremenljivki statistično značilna razlika (F-test),
podrobneje pa post-hoc test izračuna statistično značilne razlike med vsa-
ko dvojico kategorij te spremenljivke. Te izpise navajamo sumarno v zad-
njem stolpcu tabele 34.

Analiza variance pokaže statistično značilno povezanost vseh petih
spremenljivk z besedilnimi spretnostmi (statistična značilnost statistike F
je v vseh primerih manjša od 0,001). Bonferroni post-hoc test pokaže stati-

181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186