Page 128 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 128
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
Besedilno nasilje SŠ
Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
Opora 0,04** Korak 3: -0,03 -0,06* -0,04 -0,07**
Prilju- 17,42** -0,09 -0,16** 0,07 0,13** 0,03 0,07*
bljenost
Δ R2 0,09 0,18**
Vizualna 0,03**
VIK
Besedilna Korak 4:
VIK
Δ R2 0,18 0,20** 0,08 0,08*
Vizualno 0,30 0,32** 0,22 0,24**
nasilje 0,22**
Δ R2 0,41**
R2 Korak 5: 0,12**
F za Δ R2 0,48**
0,29 274,58**
0,11** 0,14** 0,37**
33,58** 20,85** 213,77**
Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01: 1p < 0,10; čas uporabe –
čas aktivne uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze; EKS jeze –
eksternalizacija jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost – samozaznana
priljubljenost, vizualna VIK – vizualna viktimizacija, besedilna VIK – besedilna
viktimizacija.
Iz Tabele 21 je razvidno, da demografske spremenljivke, vnesene v
prvem koraku, skupaj pojasnijo 4 % variance besedilnega nasilja, pri čemer
je spol statistično značilen negativen napovednik in čas aktivne uporabe
socialnih omrežij statistično značilen pozitiven napovednik. Komponente
jeze vnesene v drugem koraku dodatno pojasnijo 7 % variance. Internali-
zacija jeze in eksternalizacija jeze sta statistično značilna pozitivna napove-
dnika. V tretjem koraku vneseni spremenljivki vrstniških odnosov dodat-
no pojasnita 3 % variance, pri čemer je zaznana opora statistično značilen
negativen napovednik in samozaznana priljubljenost statistično značilen
pozitiven napovednik. V četrtem koraku vneseni spremenljivki viktimi-
zacije, besedilna viktimizacija in vizualna viktimizacija, dodatno pojasnita
22 % variance in sta statistično značilna pozitivna napovednika. V petem
koraku vnesena spremenljivka vizualno nasilje dodatno pojasni 12 % va-
riance in je statistično značilen pozitiven napovednik. Internalizacija jeze
v tem koraku postane mejno statistično značilna, medtem ko čas aktivne
128
Besedilno nasilje SŠ
Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
Opora 0,04** Korak 3: -0,03 -0,06* -0,04 -0,07**
Prilju- 17,42** -0,09 -0,16** 0,07 0,13** 0,03 0,07*
bljenost
Δ R2 0,09 0,18**
Vizualna 0,03**
VIK
Besedilna Korak 4:
VIK
Δ R2 0,18 0,20** 0,08 0,08*
Vizualno 0,30 0,32** 0,22 0,24**
nasilje 0,22**
Δ R2 0,41**
R2 Korak 5: 0,12**
F za Δ R2 0,48**
0,29 274,58**
0,11** 0,14** 0,37**
33,58** 20,85** 213,77**
Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01: 1p < 0,10; čas uporabe –
čas aktivne uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze; EKS jeze –
eksternalizacija jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost – samozaznana
priljubljenost, vizualna VIK – vizualna viktimizacija, besedilna VIK – besedilna
viktimizacija.
Iz Tabele 21 je razvidno, da demografske spremenljivke, vnesene v
prvem koraku, skupaj pojasnijo 4 % variance besedilnega nasilja, pri čemer
je spol statistično značilen negativen napovednik in čas aktivne uporabe
socialnih omrežij statistično značilen pozitiven napovednik. Komponente
jeze vnesene v drugem koraku dodatno pojasnijo 7 % variance. Internali-
zacija jeze in eksternalizacija jeze sta statistično značilna pozitivna napove-
dnika. V tretjem koraku vneseni spremenljivki vrstniških odnosov dodat-
no pojasnita 3 % variance, pri čemer je zaznana opora statistično značilen
negativen napovednik in samozaznana priljubljenost statistično značilen
pozitiven napovednik. V četrtem koraku vneseni spremenljivki viktimi-
zacije, besedilna viktimizacija in vizualna viktimizacija, dodatno pojasnita
22 % variance in sta statistično značilna pozitivna napovednika. V petem
koraku vnesena spremenljivka vizualno nasilje dodatno pojasni 12 % va-
riance in je statistično značilen pozitiven napovednik. Internalizacija jeze
v tem koraku postane mejno statistično značilna, medtem ko čas aktivne
128