Page 125 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 125
vizualno in besedilno spletno nasilje v osnovni in srednji šoli ...
Tabela 19: Opisne statistike in korelacije na vzorcu učencev SŠ
M SD 1 2 3 4567 8 9 10 11
0,65 / 0,82**
1 Spola 3,71 0,81 0,17** -0,13** 0,11** 0,23** 0,61** 0,52**
0,17** 0,11** 0,09** 0,16** 0,49** 0,54**
2 Šolski 203,04 125,08 0,20** -0,00 -0,13** 0,08** 0,47**
uspeh 3,81 1,07 -0,04 0,04 -0,02 0,03
2,83 0,98 -0,15** 0,04 0,06*
3 Čas 3,78 1,19 -0,10** -0,02 0,15**
uporabe 3,38 0,78 -0,20** -0,04 0,12**
2,94 0,85 -0,13** -0,07* 0,09**
4 INT jeze -0,14** -0,08** 0,11**
1,46 0,59 -0,12** -0,07*
5 EKS jeze -0,08** 0,20**
1,37 0,42 -0,08** -0,43**
6 Nadzor -0,09** 0,01
jeze 1,29 0,45 -0,07* ,014**
7 Opora 1,31 0,45 0,05
-0,02
8 Prilju- 0,47**
bljenost
9 VIZ 0,10** 0,21** -0,08** 0,04
nasilje
10 BES 0,13** 0,27** -0,08** -0,07*
nasilje
11 Vizualna 0,09** 0,19** -0,06* -0,11**
VIK
12 Besedilna 0,12** 0,19** -0,08** -0,16**
VIK
Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01; čas uporabe – čas aktivne
uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze; EKS jeze – eksternalizacija
jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost – samozaznana priljubljenost;
VIZ nasilje – vizualno nasilje; BES nasilje – besedilno nasilje; vizualna VIK – vizualna
viktimizacija; besedilna VIK – besedilna viktimizacija.
Tabela 20: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo izvajanje
vizualnega nasilja v srednji šoli
Vizualno nasilje SŠ
Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
Korak 1:
Spola -0,21 -0,17** -0,21 -0,17** -0,17 -0,13** -0,10 -0,08** -0,05 -0,041
0,01 0,01 0,01 0,02 0,02 0,02
Šolski 0,00 0,00 -0,01 -0,01
uspeh
Čas 0,00 0,18** 0,00 0,15** 0,00 0,13** 0,00 0,10** 0,00 0,07**
uporabe 0,05**
R2
125
Tabela 19: Opisne statistike in korelacije na vzorcu učencev SŠ
M SD 1 2 3 4567 8 9 10 11
0,65 / 0,82**
1 Spola 3,71 0,81 0,17** -0,13** 0,11** 0,23** 0,61** 0,52**
0,17** 0,11** 0,09** 0,16** 0,49** 0,54**
2 Šolski 203,04 125,08 0,20** -0,00 -0,13** 0,08** 0,47**
uspeh 3,81 1,07 -0,04 0,04 -0,02 0,03
2,83 0,98 -0,15** 0,04 0,06*
3 Čas 3,78 1,19 -0,10** -0,02 0,15**
uporabe 3,38 0,78 -0,20** -0,04 0,12**
2,94 0,85 -0,13** -0,07* 0,09**
4 INT jeze -0,14** -0,08** 0,11**
1,46 0,59 -0,12** -0,07*
5 EKS jeze -0,08** 0,20**
1,37 0,42 -0,08** -0,43**
6 Nadzor -0,09** 0,01
jeze 1,29 0,45 -0,07* ,014**
7 Opora 1,31 0,45 0,05
-0,02
8 Prilju- 0,47**
bljenost
9 VIZ 0,10** 0,21** -0,08** 0,04
nasilje
10 BES 0,13** 0,27** -0,08** -0,07*
nasilje
11 Vizualna 0,09** 0,19** -0,06* -0,11**
VIK
12 Besedilna 0,12** 0,19** -0,08** -0,16**
VIK
Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01; čas uporabe – čas aktivne
uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze; EKS jeze – eksternalizacija
jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost – samozaznana priljubljenost;
VIZ nasilje – vizualno nasilje; BES nasilje – besedilno nasilje; vizualna VIK – vizualna
viktimizacija; besedilna VIK – besedilna viktimizacija.
Tabela 20: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo izvajanje
vizualnega nasilja v srednji šoli
Vizualno nasilje SŠ
Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
Korak 1:
Spola -0,21 -0,17** -0,21 -0,17** -0,17 -0,13** -0,10 -0,08** -0,05 -0,041
0,01 0,01 0,01 0,02 0,02 0,02
Šolski 0,00 0,00 -0,01 -0,01
uspeh
Čas 0,00 0,18** 0,00 0,15** 0,00 0,13** 0,00 0,10** 0,00 0,07**
uporabe 0,05**
R2
125