Page 127 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 127
vizualno in besedilno spletno nasilje v osnovni in srednji šoli ...

ce, pri čemer je samozaznana priljubljenost značilen pozitiven napovednik.
V četrtem koraku vneseni spremenljivki viktimizacije dodatno pojasnita
še 19 % variance, pri čemer sta vizualna viktimizacija in besedilna viktimi-
zacija pozitivna značilna napovednika. Internalizacija jeze v tem koraku ni
več značilen napovednik. Spremenljivka besedilno nasilje vnesena v petem
koraku je značilen pozitiven napovednik, ki dodatno pojasni 13 % variance.
Spol in besedilna viktimizacija sta mejno značilna napovednika (α < 0,10).
V tem koraku postane zaznana opora statistično značilen pozitiven napo-
vednik, čeprav je ob vnosu v regresijski model v tretjem koraku statistično
neznačilen negativen napovednik, kar ponovno kaže na supresorski učinek
(Smith et al., 1992). Skupaj napovedniki pojasnijo 44 % variance vizualne-
ga nasilja, pri čemer največja sprememba v deležu variance nastane v če-
trtem modelu. Spremenljivka besedilno nasilje je najmočnejši napovednik.
Valence napovednikov kažejo, da so učenci z višjim časom aktivne upo-
rabe socialnih omrežij, višjo samozaznano priljubljenostjo, višjo vizualno
viktimizacijo in višjim besedilnim nasiljem, tisti, ki v višji meri poročajo o
izvajanju vizualnega nasilja. Spol in besedilna viktimizacija sta mejno sta-
tistično značilna pri α < 0,10, kar nakazuje, da so fantje in učenci, ki doži-
vljajo besedilno viktimizacijo, tisti, ki v višji meri izvajajo vizualno nasilje.

Tabela 21: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo izvajanje
besedilnega nasilja v srednji šoli

Besedilno nasilje SŠ

Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
Korak 1:

Spola -0,14 -0,16** -0,14 -0,16** -0,12 -0,14** -0,07 -0,08** -0,04 -0,05*
Šolski -0,01 -0,02 -0,01 -0,01 -0,01 -0,02
uspeh -0,02 -0,04 -0,02 -0,03
Čas
uporabe 0,00 0,14** 0,00 0,11** 0,00 0,09** 0,00 0,05* 0,00 0,01
R2
0,04**
INT jeze Korak 2:
EKS jeze
Nadzor 0,04 0,10** 0,04 0,10** 0,02 0,06* 0,02 0,041
jeze 0,10 0,24** 0,10 0,22** 0,06 0,15** 0,05 0,12**
Δ R2
0,01 0,02 0,01 0,03 0,01 0,03 0,01 0,03

0,07**

127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132