Page 126 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 126
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Vizualno nasilje SŠ

Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
BβBβ
INT jeze
EKS jeze Korak 2:
Nadzor
jeze 0,04 0,08* 0,05 0,09** 0,03 0,05 0,01 0,02
Δ R2 0,04 0,07* 0,00 0,01
0,10 0,17** 0,09 0,14**
Opora -0,01 -0,02 -0,01 -0,03
Prilju- -0,01 -0,01 -0,01 -0,01
bljenost
Δ R2 0,04** -0,06 0,02 0,03 0,04 0,06*2
Korak 3: 0,11 0,16** 0,07 0,10**
Vizualna -0,04
VIK
Besedilna 0,14 0,21**
VIK
Δ R2 0,03**

Besedilno Korak 4:
nasilje
Δ R2 0,35 0,27** 0,24 0,18**

0,28 0,21** 0,09 0,071
0,19**

Korak 5:

0,63 0,45**
0,13**

R2 0,05** 0,09** 0,12** 0,32** 0,44**
F za Δ R2 20,71** 18,43** 22,27** 171,01** 274,58**

Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01: 1p < 0,10; 2 – supresorski učinek;
čas uporabe – čas aktivne uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze;
EKS jeze – eksternalizacija jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost
– samozaznana priljubljenost, vizualna VIK – vizualna viktimizacija, besedilna VIK –
besedilna viktimizacija.

Iz Tabele 20 je razvidno, da demografske spremenljivke, vključene v
prvem koraku, skupaj pojasnijo 5 % variance vizualnega nasilja, pri čemer
je čas aktivne uporabe socialnih omrežij značilen pozitiven napovednik, spol
pa značilen negativen napovednik. V drugem koraku vnesene komponen-
te jeze dodatno pojasnijo 4 % variance, pri čemer sta internalizacija jeze in
eksternalizacija jeze značilna pozitivna napovednika. Spremenljivke veza-
ne na doživljanje odnosov v tretjem koraku dodatno pojasnijo 3 % varian-

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131