Page 121 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 121
vizualno in besedilno spletno nasilje v osnovni in srednji šoli ...

Iz Tabele 16 je razvidno, da z vizualnim nasiljem korelirajo čas
aktivne uporabe socialnih omrežij, eksternalizacija jeze, nadzor jeze,
samozaznana priljubljenost, besedilno nasilje, vizualna viktimizacija in
besedilna viktimizacija. Z besedilnim nasiljem korelirajo šolski uspeh, čas
aktivne uporabe socialnih omrežij, internalizacija jeze, eksternalizacija
jeze, nadzor jeze, samozaznana priljubljenost, vizualno nasilje, besedilna
viktimizacija in vizualna viktimizacija. Spremenljivke se povezujejo v pri-
čakovani smeri. Korelacije so večinoma nizke (r < 0,30), razen v primeru
korelacij med spremenljivkami SMVN (npr. vizualnim nasiljem in vizu-
alno viktimizacijo).

Tabela 17: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo izvajanje
vizualnega nasilja v osnovni šoli

Vizualno nasilje OŠ

Model 1 Model 2 Model 3 Model 4 Model 5
Bβ Bβ Bβ
B β Bβ
Korak 1: 0,01 0,01 0,04 0,03
0,01 0,01 0,02 0,03
Spola -0,04 -0,03 -0,03 -0,02 0,00 0,00 0,00 0,17** 0,00 0,09**
Šolski uspeh 0,01 0,01
Čas uporabe 0,00 0,30** 0,00 0,01 0,00 0,00
R2 0,09**
0,00 0,25** 0,00 0,23**

INT jeze -0,03 Korak 2: -0,02 -0,03 -0,05 -0,03 -0,05
EKS jeze 0,11 -0,05 -0,01 0,13** 0,06 0,08* 0,00 0,00
Nadzor jeze -0,06 0,16** 0,09 -0,10* -0,04 -0,10* -0,04 -0,07*
Δ R2 -0,12** -0,06
0,05** -0,03 -0,02 -0,02 0,00 0,00
Opora 0,19** 0,11 0,14** 0,08 0,10**
Priljubljenost Korak 3: 0,03**
Δ R2 -0,02 0,33**
0,15

Korak 4:

Vizualna 0,68 0,43** 0,51
viktimizacija
Besedilna -0,01 -0,01 -0,16 -0,11*1
viktimizacija 0,17**

Δ R2

121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126